کد خبر: 1038944
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
مدیر سلامت و محیط کار اردبیل:
مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفـت‌: با راه‌اندازی دفاتر خدمات سلامت امر نظارت و بازرسی از اماکن با همت بخش خصوصی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، صالحیان در نشست با مدیران دفاتر خدمات سلامت در اردبیل اظهار کرد: طبق قانون وزارت بهداشت موظف است شرکت‌ها و دفاتر خدمات سلامت را راه‌اندازی کند تا امر نظارت و ممیزی اماکن و صنوف به صورت دقیق و با همکاری بخش خصوصی به انجام برسد.

وی تصریح کرد: هر دفتر موظف است ممیزی 250 تا 300 امکنه را در طول سال انجام دهد تا براساس چک لیست‌های تهیه شده به صورت کارشناسی مورد ارزیابی قرار گرفته تا در صورت بروز مشکل و تخلف موارد به متصدیان اعلام شود.

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: متصدیان در مقابل دریافت خدمات مشاوره‌ای هزینه‌های مورد نظر را به حساب این شرکت‌ها پرداخت می‌کنند که البته این پرداختی‌ها بستگی به نوع امکنه دارد که بازدیدها در طول سال از آن انجام شده و خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی ارائه می‌شود.

صالحیان افزود: با واگذاری امر نظارت به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری که توسط این بخش انجام شده، پرداختی‌ها نیز به صورت الکترونیکی و به دور از هرگونه پرداخت وجه نقدی به انجام می‌رسد که نظارت مالی سازگار خاص فنی خود را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بازرسان دفاتر خدمات سلامت به محض مراجعه به اماکن و صنوف به صورت آنلاین از طریق مدیریت سلامت و محیط کار دانشگاه مورد رصد قرار می‌گیرند تا نسبت به انجام بهتر امور و ممیزی و پر شدن چک لیست‌ها اقدامات به دقت و به درستی به انجام برسد.

صالحیان اضافه کرد: ما در قالب سامانه‌ای این فرآیند را مورد دقت قرار می‌دهیم تا در فرصت مشخص 10 درصد ممیزی دفاتر به صورت رندمی مورد راست‌آزمایی قرار گیرد تا از سلامت فعالیت این بازرسان اطمینان حاصل کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: تعرفه‌ها برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و بازرسی‌ها کاملا معلوم بوده و نسبت به مشاغل این ارقام متفاوت است ولی در مجموع شرکت‌ها و دفاتر خدمات سلامت ما موظف هستند در طول سال بازرسی‌ها و نظارت‌های خود را در کنار ارائه مشاوره‌ها به دقت انجام دهند.

صالحیان ادامه داد: در این فرآیند وظایف هر دفتر و بازرسان فعال مشخص بوده و دریافت‌کنندگان خدمات به جای هزینه‌های ناشی از جریمه و یا تخلف خود، به راحتی می‌توانند هزینه مشاوره پرداخت و ایرادات و اشکالات خود را به صورت دقیق رفع کنند.

وی اظهار کرد: هر چند ممکن است در این فرآیند مشکلاتی به وجود آید ولی ما مدیران دفاتر خدمات سلامت را در ارائه خدمتی بهتر به متصدیان مکلف کردیم تا نواقص خود را در کمترین زمان از بین برده تا عملیات برون‌سپاری بدون اشکال و ایراد به انجام برسد.

صالحیان تصریح کرد: اگر متصدیان و دریافت‌کنندگان خدمات از دفاتر خدمات سلامت ایراد و اشکالی ببینند، می‌توانند آن را به ناظر دفاتر اطلاع‌رسانی کرده تا بعد از بررسی دقیق ایرادات و اشکالات رفع و در صورت محرض شدن تخلف دفاتر، تا ابطال پروانه دفتر نیز کارها پیگیری می‌شود.

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ضرورت دارد در این زمینه مشارکت جدی خود متصدیان اماکن ارائه‌کننده خدمات به مردم را شاهد باشیم تا به نوعی در یک فضای تعاملی بتوانیم کارها را با همکاری بخش خصوصی به پیش ببریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر