کد خبر: 1038918
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان:
فریدون اللهیاری گفت: به دلیل آنکه وضعیت شیوع بیماری در استان در ایام نوروز مشخص نیست؛ همچنان وضعیت امکان سفر به استان مشخص نیست اما مراکز گردشگری و اقامتی در ایام عید نوروز موظف به ارائه خدمات تا ظرفیت حداکثر 50 درصد هستند.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: به جز بازه‌های زمانی که ستاد استانی مبارزه با کرونا تصمیم به تعطیلی تاسیسات گردشگری گرفتند، در سایر موارد این مراکز با ظرفیت حداکثر 50 درصد باز بودند و خدمت‌رسانی می‌کردند.

وی افزود: باز بودن مراکز گردشگری منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای دستورالعمل "سفر هوشمند" تدارک دیده شده توسط وزارت میراث فرهنگی است. در این دستورالعمل ظرفیت‌های هر یک از مراکز گردشگری و اقامتی، چگونگی خدمات‌رسانی آژانس‌های مسافرتی و نحوه اقامت مسافران با در نظر داشتن مسائل بهداشتی بیان شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه در سطح کشور وضعیت شیوع ویروس کرونا متفاوت است، گفت: در شرایط کنونی خوشبختانه وضعیت شیوع بیماری در استان اصفهان در سطح پایینی قرار دارد و بیشتر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد و آبی هستند؛ اما این روزها دوباره شاهد اوج‌گیری ویروس کرونا در کشور و ورود به موج چهارم این بیماری هستیم؛ بنابراین مبدا حرکت مسافران نیز برای ما بسیار مهم است و باید کنترل شود.

وی ادامه داد: برای تعطیلات نوروزی فعلا تصمیمی بر تعطیلی مراکز گردشگری گرفته نشده اما انتظار حضور زیاد گردشگران را نداریم. البته وضعیت استان و شهرستان‌ها هم در بازه‌های زمانی مختلف ثبات مناسب را نداشته و برای مثال در تعطیلات 22 بهمن شاهد منع ورود گردشگران به شهر اصفهان بودیم و این فرصت مناسب برای جذب گردشگر از بین رفت.

اللهیاری اضافه کرد: بیش از 30 روز تا انتهای سال فرصت داریم و پیش‌بینی شرایط ویروس کرونا برای عید نوروز دشوار است؛ اما براساس تصمیمات ستاد خدمات سفر، تاسیسات گردشگری از جمله مراکز گردشگری و اقامتی موظف به ارائه خدمات تا ظرفیت حداکثر 50 درصد هستند. همچنین مسافری که وارد استان می‌شود باید پیش از سفر، اقدام به رزرو مرکز اقامتی خود باشد تا سفر سامان نیافته نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌هایی نیز برای مسافران عبوری صورت گرفته، گفت: برای گردشگرانی که توقف موقت در استان دارند نیز پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته اما در نهایت همه این تصمیمات منوط به وضعیت شیوع بیماری در استان و کشور است و باید منتظر ماند و دید چه اتفاقاتی در آینده رقم خواهد خورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌های مطرح شده در ستاد خدمات سفر استان، تعیین امکاناتی مازاد بر تاسیسات گردشگری استان بود. آنچه که مسلم است، امسال اقامت به صورت کمپینگ به دلیل خطر شیوع ویروس انجام نمی‌گیرد. در نظر داریم تعدادی از مدارس که توانایی ارائه خدماتی همچون هتل‌ها و مهمانسراها با رعایت تمام ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی را دارند، شناسایی شوند تا ظرفیت اقامتی مازاد بر تاسیسات گردشگری استان را داشته باشیم. خانه‌های شخصی نیز به دلیل آنکه امکان نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ندارند، اجازه فعالیت به عنوان ظرفیت مازاد ندارند.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر