کد خبر: 1038539
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
زالی مطرح کرد
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، تازه‌ترین تغییرات بیماری کووید ۱۹ در پایتخت را تشریح کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علیرضا زالی، گفت: کرونا ویروس‌ها، از ویروس‌های جهش‌پذیری هستند و با گذشت حدود یک سال از آغاز شیوع کووید ۱۹ باید در عرصه جهانی در انتظار جهش‌های متفاوتی از ویروس باشیم.

وی ادامه داد: بنابراین بروز جهش انگلیسی و سایر جهش‌ها، اتفاقی عجیب و قریب نیست و طبیعتاً نخستین نیست و آخرین جهش هم نخواهد بود.

زالی گفت: تاکنون جهش‌های ثبت شده کووید ۱۹ حاکی از افزایش سرایت‌پذیری است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه به هر حال هم در کشور ما و هم سایر کشور‌ها به دلیل ماهیت پیچیده این ویروس باید در انتظار جهش باشیم که این جهش می‌تواند در درون کشور و یا بیرون مرز‌ها باشد، گفت: نمونه‌های کرونا ویروس‌ها در برزیل، آفریقای جنوبی، انگلستان، آرژانتین و مکزیک سرشاخه‌هایی از بروز جهش در عرصه جهانی به شمار می‌رود.

زالی افزود: نکته بسیار مهم این است که به رغم تمام این جهش‌های ویروسی، کماکان اصول پروتکل‌های بهداشتی مانند شستن دست‌ها و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در مقابل ویروس‌های جهش یافته پاسخ می‌دهد و منجر به پیشگیری از ابتلاء خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابراین این پروتکل‌ها تغییر نیافتنی است و در هفته‌های اخیر ما شاهد تغییر در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بودیم؛ بنابراین لازم است استراتژی سختگیرانه‌تری در رعایت شیوه‌نامه‌ها اعمال شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: شرایط فعلی ما در تهران به گونه‌ای نیست که به دی‌ماه شبیه باشد. افزایش میزان مراجعان سرپایی و بستری، بالا بودن موارد تست مثبت، حاکی از این است که در بهمن ماه، گونه متفاوت‌تری از چرخه ویروس را شاهد هستیم که می‌تواند نشان دهنده بارقه‌های شکل‌گیری خیز جدید بیماری باشد.

وی گفت: اگر خیز چهارم را در تهران و سایر استان‌ها شاهد باشیم ممکن است، سرعت انتقال، سرایت و ابتلاء به مراتب از امواج قبلی بیشتر باشد. کما اینکه دامنه گرفتاری در موج سوم به مراتب بیشتر از بیماری اول و دوم بود.

زالی افزود: تاکنون فقط ۷ مورد ابتلاء به ویروس انگلیسی در استان تهران شناسایی شده‌اند. اثبات این نوع ویروس اقدامی آزمایشگاهی است.

وی گفت: همچنین فردی که هفته گذشته بر اثر کرونا انگلیسی فوت شد، به بیماری زمینه‌ای مبتلا بود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، افزود: متأسفانه در طول دو هفته اخیر بیشتر موارد بستری در بیمارستان، اعضای یک خانواده بودند یا مراودات نزدیک خانوادگی داشتند. علاوه بر اینکه هنوز مطالعه مُتقنی در خصوص اینکه این ویروس جهش یافته تا چه میزان به پروتکل‌های درمانی پاسخ می‌دهد، وجود ندارد، باز هم باید تمام استراتژی‌ها معطوف به پیشگیری باشد.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
0
0
من خودم پزشکم پس از مراجعه بیماران متقاضی تست کرونا عده ای بر اساس فاکتورهای تشخیصی از قبل تعیین شده سازمان جهانی بهداشت بستری میشوند پس از آن به بیماران داروها و آمپول های خارجی وارد شده از سازمان جهانی بهداشت خورانده یا تزریق میشود اما نه برای سلامتی و بهبودی بلکه جهت ارتقا سرماخوردگی به آنفلوآنزا و اسم آن را هم میگذارند کرونا ملت ایران هوشیار باشید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار