کد خبر: 1038494
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵
فرایند استیضاح رئیس‌جمهور سابق امریکا نه فقط از حیث زمان استثنایی است بلکه به واسطه حواشی آن به یک شوی سیاسی استثنایی تبدیل شده است. همه زور نظام مستقر در امریکا این است که مبادا دونالد ترامپ دوباره هوس بازگشت به صحنه مبارزات انتخاباتی کند و از این رو باید نتیجه استیضاح مثبت باشد. در همین حال درز یک مکالمه تلفنی از ترامپ و یکی از نمایندگان جمهوریخواه در روز حمله به کنگره و امتناع ترامپ از دعوت حامیانش به آرامش تبدیل به بمب خبری دیگری علیه ترامپ شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سی‌ان‌ان با استناد به گفته برخی نمایندگان آگاه کنگره نوشت کوین مک کارتی نماینده جمهوری‌خواه کنگره، در ۶ژانویه با ترامپ تماس تلفنی داشت و شرایط کنگره را برای او توصیف کرد، اما رئیس‌جمهور سابق امریکا از دعوت حامیانش به آرامش به رغم خواهش‌های مک کارتی امتناع کرد. رئیس‌جمهور سابق امریکا در مکالمه مذکور به مک کارتی می‌گوید: فکر می‌کنم این افراد بیش از شما از نتیجه انتخابات ناراحت باشند.

بر اساس این گزارش، مک کارتی از واکنش ترامپ خشمگین شد و به ترامپ گفت که آشوبگران از طریق پنجره‌ها در حال ورود به دفتر کارش هستند. بنا به تأکید منابع مطلع رئیس‌جمهور سابق به رغم اصرار‌های مک کارتی قصد نداشت از طرفداران خود بخواهد که آنجا را ترک کنند، حتی اگر اعضای کنگره از او خواهش می‌کردند. بنا به گزارش سی‌ان‌ان، هررا بوتلر، نماینده واشنگتن برای اولین بار بحث و جدال ترامپ و مک کارتی را مطرح کرد. «هررا بوتلر» یکی از ۱۰ نماینده جمهوریخواهی که ماه گذشته به طرح استیضاح ترامپ رأی مثبت داد به این شبکه گفت: باید نگاهی به آنچه او در طول آشوب انجام داد بیندازید تا ذهنش را بخوانید. این به من نشان می‌دهد یا برای او (ترامپ) اهمیتی نداشت، که این قابل استیضاح است، چون نمی‌توانید بگذارید حمله‌ای در خاک شما رخ دهد یا می‌خواست این اتفاق رخ دهد و مشکلی با آن نداشت که من را خیلی عصبانی می‌کند. همچنین یک عضو جمهوریخواه کنگره در این خصوص گفت: او یک ناظر بی‌تقصیر نیست، او ریشه (اقدام بد) آن‌ها بود. با این حال موفقیت استیضاح ترامپ در مجلس سنا نیازمند کسب رأی موافق دست‌کم دو سوم سناتور‌ها (۶۷ سناتور) است و این به معنی آن است که دست‌کم ۱۷ سناتور هم‌حزبی ترامپ برای محاکمه وی باید با دموکرات‌ها همراه شوند.

کیف هسته‌ای و اعدام پنس

تصاویر منتشر شده جدید از دوربین‌های مداربسته مربوط به یورش ششم ژانویه به کنگره نشان می‌دهند که روز حمله به کنگره شورشی‌ها تنها ۳۰متر از مایک پنس وقتی که داشت فرار می‌کرد، فاصله داشتند و یکی از افسران نیروی هوایی «فوتبال هسته‌ای» یا همان کیف بزرگ سیاه رنگ را که حاوی کد‌های پرتاب اتمی است، در دست داشت و پشت پنس بوده است. تام کولینا، مدیر سیاست‌گذاری در گروه حمایتی خلع سلاح موسوم به «صندوق Ploughshares» گفته است: اگر هم شورشی‌ها کیف فوتبال اتمی پنس را به دست می‌آوردند، نمی‌توانستند دستور پرتاب بدهند، اما شاید مردم از آن مطلع می‌شدند و همین مسئله می‌توانست باعث ناآرامی و وحشت عمومی شود و مقام‌ها باید به آن پاسخ می‌دادند. به گفته هانس کریستنسن، مدیر پروژه اطلاعات اتمی در فدراسیون دانشمندان امریکا، این شورشی‌ها می‌توانستند به تمامی اطلاعات درباره زیرساخت‌ها و فناوری‌هایی که بسیار مهم هستند، دست پیدا کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار