کد خبر: 1038336
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱
حمله موشکی انصارالله به پایگاه ملک خالد عربستان
در شرایطی که مقامات واشنگتن تلاش می‌کنند انصارالله یمن را به توقف حملات به خاک عربستان وادار کرده و به پای میز مذاکره بیاورند، یمنی‌ها با هدف قرار دادن پایگاه هوایی «ملک خالد» با موشک‌های جدید، پاسخ امریکایی‌ها را دادند تا نشان دهند که حاضر به مذاکره در حالت ضعف نیستند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در پی ادامه حملات ائتلاف سعودی به یمن، جنبش انصارالله هم در پاسخ به این جنایات بار دیگر اهدافی را در عربستان مورد هدف قرار داد. سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله موشکی این کشور به پایگاه نظامی عربستان در جنوب غربی این کشور خبر داد. به گزارش شبکه المسیره یمن، سرتیپ یحیی سریع پنج‌شبه شب در حساب توئیتری خود با تأیید حمله موشکی به پایگاه هوایی «ملک خالد» نوشت: «به لطف و عنایت خداوند، یگان موشکی یک فروند موشک بالستیک که هنوز از آن رونمایی نشده است، به سمت «خمیس مشیط» شلیک کرد و پایگاه هوایی «ملک خالد» هدف قرار گرفت. موشک به دقت به این هدف اصابت کرده است». او در چرایی عملیات موشکی پنج‌شنبه شب نیرو‌های یمن گفت: «هدف قرار دادن این پایگاه در پاسخ به ادامه تشدید حملات هوایی و زمینی متجاوزان و تداوم محاصره کشورمان یمن بوده است». ائتلاف عربستان سعودی عصر روز پنج شنبه مدعی شده بود که یک فروند موشک بالستیک ارتش یمن را قبل از رسیدن به هدف خود در خمیس مشیط رهگیری و منهدم کرده است. ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی هم مدعی شد: «نیرو‌های این ائتلاف دو فروند هواپیمای بدون سرنشین بمب‌گذاری شده را که توسط حوثی‌ها برای حمله به عربستان به پرواز درآمده بود، رهگیری و سرنگون کردند». یمنی‌ها در سال‌های اخیر، بار‌ها با استفاده از موشک و پهپاد‌های بومی پایگاه‌های نظامی عربستان را مورد هدف قرار داده‌اند که این مسئله نگرانی ریاض و واشنگتن را در پی داشته است. همچنان که مقامات کاخ سفید در روز‌های اخیر از انصارالله درخواست کرده‌اند که حملات خود به خاک عربستان را متوقف کند. در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا بار دیگر حملات انصارالله به عربستان را محکوم و مجدداً بر پایبندی کشورش برای حمایت از پدافند‌های عربستان و دستیابی به سازشی سیاسی برای بحران در یمن تأکید کرد. به گزارش شبکه راشاتودی، اظهارات آنتونی بلینکن در توئیتی بعد از تماس تلفنی وی با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان منتشر شد. بلینکن در توئیت خود نوشت: «من با فیصل بن فرحان گفتگو کردم. عربستان یک شریک امنیتی مهم است. در حالی‌که حوثی‌ها به عربستان حمله می‌کنند، ما بی‌تفاوت نخواهیم ماند.» تلاش مدعیانه امریکایی‌ها برای توقف حملات انصارالله به عربستان درحالی است که واشنگتن هیچ اقدامی در راستای توقف جنایات سعودی علیه ملت مظلوم یمن انجام نداده و به جای وادار کردن سعودی‌ها به توقف جنگ، به دنبال محدود کردن حملات انصارالله است. رهبران انصارالله بار‌ها هشدار داده‌اند تا زمانی که حملات ائتلاف سعودی به یمن متوقف نشود، به حملات موشکی و پهپادی خود به امارات و عربستان ادامه خواهند داد. انصارالله هرچند از اقدام دولت جدید امریکا برای توقف جنگ استقبال کرده‌اند، اما حاضر به عقب‌نشینی از حملات موشکی خود نیستند. یمنی‌ها درصدد هستند با استفاده از قدرت موشکی خودف در میز مذاکرات امتیازاتی از ائتلاف سعودی بگیرند و از موضع ضعف وارد گفتگو‌های سیاسی نشوند.

پیشروی در جبهه داخلی

علاوه بر حمله موشکی به خاک عربستان، یمنی‌ها در جبهه‌های داخلی نیز به پیشروی‌های خود ادامه می‌دهند. درگیری‌های شدید در استان مأرب برای پنجمین روز متوالی میان نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی و شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی روز جمعه نیز ادامه داشت و نیرو‌های دولت صنعا توانستند پایگاه مهم «کوفل» را به کنترل خود درآورند. به نوشته شبکه المیادین، این درگیری‌ها بیشتر در مناطق «هَیلان» و «المَخْدَره» در شهرستان «صرواح» در غرب استان مأرب و شرق شهرستان «مدغل» تا مرز استان «الجوف» در جریان است. روز جمعه نیز پس از آنکه نیرو‌های دولت صنعا توانستند بلندی‌های «قُرَیضه» در منطقه «جبل مراد» را در استان مأرب به تسلط خود درآورند، درگیری‌ها در این منطقه شدت داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار