کد خبر: 1038036
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
شهردار اصفهان:
قدرت اله نوروزی گفت: با حضور نمایندگان یونیسف و وزارت کشور، اصفهان به عنوان نخستین شهر ایران، نشان کاندیداتوری «شهر دوستدار کودک» را دریافت می کند.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،شهردار اصفهان با اشاره به اینکه طی مراسمی رسمی با هماهنگی یونیسف و وزارت کشور، نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک به شهر اصفهان اعطا می شود، اظهار کرد: اصفهان اولین شهر ایران است که این نشان را دریافت می کند.

وی با اشاره به ویژگی های شهر دوستدار کودک، اظهار کرد: شهر دوستدار کودک شهری است که کودکان، مرکز توجه در برنامه ریزی های شهری بوده و با مشارکت اجتماعی کودکان برای شکوفایی استعدادها، عادلانه و بدون تبعیض و قابل دسترس برای همه کودکان، ایمن و امن، خانواده محور با والدین آگاه، مشارکت جو با تعاملات اجتماعی گسترده است که کودکان آن ارزشمند و محترم تلقی شده و با آنها مشورت می شود و زمینه شکوفایی استعداد آن ها فراهم است.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به این جایگاه، اصفهان از سال 97 به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب شد، گفت: طی این مدت شهرداری اصفهان توانست با تعامل ذی نفعان، گزارش وضعیت سنجی کودکان و برنامه اقدام اجرایی را در 10 گام در این زمینه تدوین و تهیه کند.

شهردار اصفهان ادامه داد: در ادامه این روند، چشم انداز برنامه اقدام شهر دوستدار کودک با مشارکت فعال و برگرفته از ایده های گروه های ذی نفع در این زمینه، تدوین شد. 

وی با بیان اینکه در مراحل بعدی این فرآیند، 10 هدف و 18 راهبرد برای برنامه اقدام شهر دوستدار کودک برنامه ریزی شد، اظهار کرد: تدوین اقدامات در 127 محور با لحاظ تحقق پذیری و نحوه اجرای برنامه ها، آخرین فعالیت در حوزه شکل گیری برنامه اقدام شهر دوستدار کودک بود که بعد از نهایی شدن برای تصویب به شورای اسلامی شهر اصفهان ارسال شد. 

نوروزی افزود: با تصویب این برنامه در شورای اسلامی شهر، طی هماهنگی با وزارت کشور و یونیسف، شهرداری اصفهان نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک را فردا دریافت خواهد کرد.

نوروزی، حق ارزشمند بودن و مورد احترام و رفتار منصفانه قرار گرفتن، حق شنیده شدن، حق برخورداری از خدمات اجتماعی، حق برخورداری از امنیت و حق برخورداری از زندگی خانوادگی و بازی و تفریح را از اهداف اجرای برنامه اقدام شهر دوستدار کودک عنوان کرد.

وی تصریح کرد: اصفهان در دو سال اخیر که درصدد دریافت این نشان بود، علاوه بر فعالیت در حوزه برنامه ریزی و تدوین چشم اندازهای مبتنی بر شهر دوستدار کودک در اصفهان، اقدامات عمرانی برای تسهیل زندگی و حضور شهروندان کودک و توجه به حقوق کودکان در شهر را نیز بسترسازی و اجرایی کرده است که از آن جمله می توان به احداث اتاق مادر و کودک در پایانه ها، راه اندازی نخستین سایت بازی استاندارد کودکان و زمین های بازی ویژه کودکان در بوستان های شهر، برگزاری برنامه های فرهنگی متعدد برای روز جهانی کودک و اقدامات ویژه در خصوص دوره های آموزشی حقوق کودک اشاره کرد. 

شهردار اصفهان دائمی شدن برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان را دیگر اقدام شهرداری اصفهان در راستای توجه به نیازها و دغدغه کودکان عنوان و اظهار کرد: همچنین شهرداری اصفهان زمینه های ایجاد شهر دوستدار کودک را از طریق یک شیوه منظم آغاز کرده و سالانه یک درصد از بودجه خود را برای افزایش سرعت این روند اختصاص داده است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر