کد خبر: 1037475
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:
علیرضا قاری‌قرآن گفت: ستاد توسعه پایدار شهرستان خوروبیابانک، دو بانده شدن راه‌های ارتباطی، پیگیری جهت ثبت نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن و رفع مشکلات طرح‌های تفصیلی این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

    به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اصفهان همزمان با آغاز ایام الله دهه مبارک فجر جلسه شورای اداری و ستاد توسعه پایدار شهرستان خوروبیابانک با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

    این جلسه در قالب پنج کارگروه جداگانه شامل " کارگروه زیرساخت و عمران"، " کارگروه کشاورزی"، " کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی"، " کارگروه صنعت، معدن و تجارت"، " کارگروه سلامت" تشکیل شد و پس از بررسی موضوعات، جمع بندی مباحث جهت حل و فصل مشکلات خوروبیابانک توسط استاندار اصفهان انجام پذیرفت.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه اظهار کرد: شهرستان خوروبیابانک بر اساس چندین معیار از پیش تعیین شده به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته در سطح کشور انتخاب شده است، بر همین اساس جلسات ستاد توسعه پایدار این شهرستان با هدف رفع محرومیت زدایی از اواسط سال ۹۷ آغاز شده است.

    وی با بیان اینکه حمل ونقل جاده‌ای از مهمترین نیاز‌ها برای توسعه این شهرستان محسوب می‌شود گفت: روزانه بیش از سه هزار خودروی سواری سبک، سنگین و فوق سنگین در محور‌های اصلی و روستایی شهرستان خوروبیابانک تردد می‌کنند که حدود ۳۰۰ دستگاه از آن‌ها تریلر‌های حامل سنگ هستند. لذا دو بانده شدن، مرمت و بازسازی راه‌های ارتباطی این شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه خوربیابانک با ۱۲ هزار کیلومتر مربع، ۱۰ درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده است گفت: از ۲۴ شهرستان استان سه شهرستان برای ۲ بانده یا بزرگراه شدن راه ارتباطی باقی مانده که یکی از آنها خور و بیابانک است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته، مشکل این شهرستان نیز بزودی برطرف خواهد شد.

    وی اذعان داشت: باند دوم محور فرخی به سمت خور به طول ۱۲ کیلومتر که در سنوات گذشته عملیات زیرسازی آن انجام شده بود به دلیل مشکلات مالی و عدم تامین اعتبار روکش آسفالت آن معطل مانده است لذا در صدد هستیم با پیگیری این موضوع مشکل تامین اعتبار را مرتفع سازیم.

    قاری‌قرآن ادامه داد براساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه شورای اداری شهرستان خوروبیابانک مقرر شد: زیرسازی میدان شهر فرخی توسط شهرداری اقدام شود و اعتبار آن نیز از طریق شهرداری، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اعتبار شهرستان تامین شود. همچنین انجام مطالعات کمربندی شهر خور و جندق نیز در دستور کار قرار گرفت.

    وی با بیان اینکه برآورد هزینه اولیه برای احداث راه مشجری-چوپانان به طول ۳۲ کیلومتر بر اساس فهرست بها، ۷۰۰ میلیارد ریال است عنوان کرد: مطالعات این طرح تا پایان سال اتمام می شود و پس از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن با سرعت آغاز خواهد شد.

     مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان جهت رفع مشکلات مسکن مردم این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اهداف طرح اقدام ملی مسکن و همچنین وجود ظرفیت خالی در این شهرستان بازگشایی مجدد سایت اقدام ملی مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی برای این شهرستان را پیگیری می‌کنیم.

    وی افزود: در این جلسه واگذاری یک پلاک مجزا به خانواده‌های اقشار ویژه و خانواده‌های دارای دو معلول در شهرستان خوروبیابانک مطرح شد که این موضوع پس از بررسی و در صورت اخذ مجوز از سازمان ملی زمین و مسکن اجرا می‌شود.

     قاری‌قرآن با بیان اینکه این اداره کل در تعامل خوبی با شهرداری‌ها قراردارد اذعان داشت: مشکلات طرح تفصیلی شهرهای خور و فرخی با مشارکت و نظر شهردار این دو شهر به سرعت بازنگری و مرتفع می‌شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر