کد خبر: 1037330
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
معاون علمی وفناوری رئیس جمهور ورئیس بنیاد ملی نخبگان کشور
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: شهرداری کلانشهر مشهد در انجام اقدامات فناورانه و نوآورانه پیشرو و الگو کشور است.

 

سورنا ستاری امروز در مراسم رونمایی از اقدامات نوآورانه و خلاقانه شهرداری مشهد که با حضور استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد، افزود: آنچه نوآوری را توسعه می‌دهد، فرهنگ است و اینکه چنین فرهنگی در شهرداری مشهد در حال ترویج است و جوانان دارای استعداد و ظرفیت را شناسایی و جذب می‌کند در حقیقت هنر نظام شهری است.


وی اضافه کرد: کارخانه نوآوری مشهد الگویی برای کشور است و در جلسه افتتاحیه این کارخانه به رییس جمهور گفتم شهرداری مشهد در بحث نوآوری از تهران جلوتر است.

 
ستاری با بیان اینکه ایده کارخانه نوآوری از تهران شروع شد و شهرداری تهران به کمک آن رفت، اظهارکرد: شهرداری در مشهد زیرساخت این اقدام را ایجاد کرد و باید قدر شهردار و شورای شهر مشهد را بدانید.


ستاری تصریح کرد: فرآیند شتابدهی کاملا خصوصی است دولت نمی‌تواند وارد شود لذا کارخانه نو آوری مشهد برای تمام شهرها الگو می‌شود و باید نشان دهیم این الگو یک الگوی موفق است.


معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: امیدوارم ظرف مدت کوتاهی بتوانید از کارخانه نو آوری بهره‌برداری اولیه داشته باشید و پیشرو بودن را ادامه دهید.


وی با بیان اینکه شهرها مکان های مهمی هستند زیرا بستر آموزش در آینده به شمار می‌روند و شیوه آموزش در آن زمان متفاوت خواهد بود اظهارکرد: شهرها آموزش آنلاین دارند و حجم فراوان استارتاپ ها نشان از همین جایگاه شهرها در آینده دارد.


ستاری ادامه داد: معتقدم مدیریت اقدامات و فعالیتهای نوآورانه باید در دست بخش خصوصی باشد زیرا شتاب دهنده های بخش خصوصی هستند که می‌توانند در این عرصه موفق و موثر عمل کنند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار