کد خبر: 1037068
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
روحانی:
رئیس‌جمهور گفت: نطق امام خمینی (ره) در ۱۲ بهمن، منشور جمهوریت و اسلامیت ما است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (دوشنبه) در مراسم تجدید میثاق هیئت دولت با آرمان‌های امام خمینی (ره) در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: خداوند متعال را شاکریم که برای هشتمین نوبت در هشتمین سال دولت تدبیر و امید در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی موفق شدیم تا حرم امام خمینی (ره) را زیارت کنیم.

وی افزود: البته به دلیل اینکه این ایام مصادف است با میلاد با سعادت دخت پیامبر اسلام (ص) و همچنین سالروز ولادت امام (ره)، رنگ و بوی دیگری دهه فجر امسال دارد. امام بزرگوار ما در طول نهضت و انقلاب اسلامی، درس‌ها و راه‌های ارزشمندی را به ما و جامعه ایران و جامعه اسلامی آموخت.

رئیس جمهور با بیان اینکه در اکثر نهضت‌ها و انقلاب‌ها معمولاً رهبران یا بر احزاب سیاسی یا بر قدرت نظامی تکیه می‌کنند، اظهار داشت: قدرت نظامی چریکی را تشکیل می‌دهند یا اینکه با قدرت‌های خارجی نوعی تماس برقرار می‌کنند تا بتوانند به موفقیت و پیروزی برسند. امام هیچیک از این راه‌ها را برنگزید و انتخاب نکرد، امام آن قدرت اصلی را قدرت مردم می‌دانست و آنچه تلاش می‌کرد اینکه اذهان و افکار مردم برای آن مسیر و راهی که برای انقلاب انتخاب کرده بود، اقناع شود.

روحانی تاکید کرد: امام از سال‌ها پیش به خوبی می‌دانست که قدرت نرم بر قدرت سخت پیروز خواهد شد و او قدرت نرم را برگزیده بود. خود ۱۲ بهمن ۵۷ نشان داد که امام در مسیر راه خود چگونه پیروز شد.

وی تصریح کرد: روز ۱۲ بهمن روزی بود که امام سرمایه اجتماعی را به رخ جهانیان کشید. روز دوازدهم، بی تردید «یوم‌الخمینی» بود. حالا اگر مردم در روز عاشورا تظاهرات کردند هم عشق به امام حسین (ع) و هم عشق به راه و مسیر امام آنها را به خیابان کشاند، اگر در روز اربعین مردم به عشق شهدای کربلا و انقلاب اسلامی به خیابان‌ها آمده‌اند، اما ۱۲ بهمن نه تاسوعا، عاشورا و اربعین بود. آن روز ویژه امام بود. یعنی همه مردم آمدند به استقبال راهبری که حداقل ۱۴ سال در انتظار چنین روزی بود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هرکسی را گرفتند، زندان بردند و تبعید کردند، همان رژیم زندان و تبعید را پایان داد اما امام نگذاشت آن قدرت جباری که او را تبعید کرده بود، او را برگرداند. امام آنها را اول بیرون ریخت و سپس برای آمدن پیروزمندانه خودش به کشور زمینه را مهیا کرد.

روحانی گفت: آن استقبالی عظیمی که از مهرآباد تا بهشت زهرا (س) انجام گرفت، نشان داد که امام دارای چه محبوبیت و نفوذی در میان مردم است. من می‌خواهم بر این نکته تاکید کنم که ۱۲ بهمن اولین نطق امام در ایران بعد از ۱۴ سال بود. آخرین نطق امام به سال ۴۳ مربوط می‌شود که راجع به کاپیتولاسیون صحبت کرد و سپس امام تبعید شد. دیگر سخنان امام و اعلامیه‌های ایشان، یا در نجف یا در پاریس بود. این اولین بار بود که بعد از ۱۴ سال، امام دو مرتبه در این سرزمین با ملت خودش و جهانیان حرف زد.

وی با بیان اینکه نطق امام در روز ۱۲ بهمن، منشور جمهوریت و اسلامیت ماست، گفت: آن نطق به عنوان پایه و اساس نظام ما محسوب می‌شود و ما تا زمانی که با کلام امام (ره) و منطق ایشان در ۱۲ بهمن ۵۷ در تماس هستیم و در کنار آن قرار داریم و مجری آن هستیم، همچنان پیروز خواهیم بود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار