کد خبر: 1036889
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
آبی‌های تهران خوشحال‌ترین تیم لیگ برتر
هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال عصر دیروز در حالی با انجام پنج مسابقه به پایان رسید که استقلال تهران را باید تیم خوش‌شانس لیگ دانست که حتی با وجود نتیجه نگرفتن هنوز در صدر جدول رده‌بندی باقیمانده است. دیروز باز هم مثل هفته قبل همه برای استقلال بازی کردند و مدعیان به سود این تیم امتیاز از دست دادند. سپاهان مقابل شهرخودرو باخت سنگینی را تجربه کرد و صنعت نفت در مصاف با مس رفسنجان متوقف شد و فقط این پرسپولیس بود که با یک برد دراماتیک موفق شد به امتیاز ۱۸ برسد و فاصله خود را با مدعیان کم کند.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: سرخ‌های تهران دیروز سیاهپوش بودند و با یاد مهرداد میناوند پا به میدان گذاشتند. میدانی که از آن فقط برد می‌خواستند تا هم روح شماره ۲۵ متعصب‌شان را شاد کنند و هم سروسامانی به وضعیت ناخوش خود در جدول بدهند. پرسپولیس در روزی که سیدجلال حسینی را بار دیگر در قلب دفاع خود می‌دید با خیال راحت به دروازه ماشین‌سازی حمله می‌کرد، حملاتی که در دقیقه ۲۵ یعنی همان دقیقه‌ای که همه به یاد میناوند بودند، نتیجه داد و وحید امیری موفق شد پاس پهلوان را به گل اول بازی تبدیل کند. البته پرسپولیس چه قبل از گل و چه بعد از آن باز هم می‌توانست گلزنی کند. مهدی عبدی دو فرصت استثنایی گلزنی را در این نیمه از دست داد تا یحیی گل‌محمدی متوجه شود که باید بیشتر روی موقعیت‌سنجی مهاجم جوانش کار کند.

آغاز نیمه دوم، اما حکایتی دیگر داشت. ماشین‌سازی بی‌محابا روی دروازه پرسپولیس حمله می‌کرد. در این دقایق پیمان بابایی، هافبک ماشین‌سازی عملاً میانه میدان را از دست هافبک‌های پرسپولیس درآورده بود و سرخ‌ها کاملاً سردرگم، توپ و میدان را به مهمان خود داده بودند. دقیقه ۶۰ پرسپولیس از زیر سایه سنگین ماشین‌سازی خارج شد، اما عبدی باز هم گلزن نشان نداد تا فقط یک کرنر بی‌حاصل عاید سرخ‌ها شود. اما همین حرکت کافی بود تا آن‌ها از زیر فشار خارج شوند و برای دقایقی نبض بازی را به دست بگیرند. دقایقی که باز هم عبدی می‌توانست گل بزند، اما نزد. پرسپولیس پراشتباه در گلزنی سرانجام در دقیقه ۸۳ این فرصت را به ماشین‌سازی داد تا توسط بابایی از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی بکشاند. سرخ‌ها دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند، بنابراین سراسر حمله شدند تا اینکه باز هم توسط احمد نوراللهی به گل رسیدند. دقیقه ۹۳ این بازیکن با یک کنترل عالی گل پیروزی پرسپولیس را به ثمر رساند تا شاگردان یحیی یک پیروزی سخت و مهم به دست آورند.

سپاهان صدر را نمی‌خواهد

شاگردان محرم نویدکیا دیروز فقط به صدرنشینی فکر می‌کردند. استقلال دوباره امتیاز از دست داده بود و آن‌ها این فرصت را داشتند تا با یک پیروزی خانگی صدرنشین شوند. دقیقه ۲۰ مسابقه بود که سجاد شهباززاده از روی نقطه پنالتی اصفهانی‌ها را پیش انداخت تا سرود صدرنشینی در نقش جهان طنین‌انداز شود، اما این خوشحالی دوام چندانی نداشت. دقیقه ۲۸ این‌بار نوبت شهرخودرو بود تا از روی نقطه پنالتی توسط امین قاسمی‌نژاد کار را به تساوی بکشاند. در نیمه دوم سپاهان پراسترس برای پیروزی گام به میدان گذاشت و این فرصت را به شهر خودرو داد تا با خونسردی کامل در دقیقه ۷۳ توسط احمد الجبوری گل دوم خود را به ثمر برساند و در دقایق پایانی سومین گل را هم زد. سپاهان با این شکست فرصت صدرنشینی را از دست داد تا هدیه استقلال را دوباره پس بفرستد.

آبادانی‌ها همچنان سوم

صنعت نفت آبادان دیگر تیمی بود که عصر دیروز این فرصت را داشت که صدرنشین شود. آبادانی‌ها که هفته قبل مقابل سپاهان در لحظات آخر کم آوردند و باختند، دیروز در رفسنجان مهمان مس بودند. مردان پورموسوی خوب می‌دانستند که برای ماندن در جمع بالای جدولی‌ها و حتی صدرنشینی نیاز مبرم به پیروزی در این مسابقه دارند، اما مس رفسنجان تیم چغری بود که آبادانی‌ها را به شدت به دردسر انداخت و در نهایت هم تنها یک امتیاز به آن‌ها داد تا صنعت نفت با ۲۲ امتیاز در جایگاه سوم جدول باقی بماند.

فولاد و پیکان زیر صفر

فولاد در اهواز میزبان پیکان بود، دو تیمی که با روندی متوسط فاصله زیادی با هم نداشتند. با این حال فولاد در زمین خود سخت می‌بازد و پیکان معمولاً مهمانی بی‌آزار نشان داده است. دیروز، اما در نیمه اول نه فولاد گلزن نشان داد و نه پیکان گل‌بخور تا نکونام و تارتار با تساوی بدون گل برای نیمه دوم بازی نقشه بکشند. نیمه‌ای که البته چندان تفاوتی با نیمه اول بازی نداشت تا دو تیم امتیاز‌ها را تقسیم کنند.

آلومینیوم دوباره شگفتی‌ساز شد

در یکی از مهم‌ترین بازی‌های دیروز تیم روحیه گرفته آلومینیوم اراک در تبریز مهمان تراکتور بود. شاگردان رسول خطیبی بعد از پیروزی فوق‌تصور هفته قبل مقابل پرسپولیس با روحیه‌ای دوچندان به دیار سرمربی‌شان رفته بودند تا یک‌بار دیگر شگفتی‌ساز شوند. آلومینیوم در نیمه اول به این هدف رسید و موفق شد با گل امید سینک از روی نقطه پنالتی از میزبان پرمدعای خود جلو بیفتد. شاگردان خطیبی با بازی حساب شده در نیمه دوم این نتیجه را حفظ کردند تا با یک پیروزی شیرین خارج از خانه با ۱۸ امتیاز به میانه‌های جدول صعود کنند. تراکتور هم با این شکست بار دیگر نشان داد که هنوز فاصله زیادی با تبدیل شدن به یک تیم بزرگ دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار