کد خبر: 1036838
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
باهدف بررسی وضعیت کارآفرینی و جذب سرمایه در هیات‌های ورزشی استان تهران صورت گرفت
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، طرح پژوهشی با عنوان "بررسی وضعیت کارآفرینی و جذب سرمایه در هیات‌های ورزشی استان تهران" توسط دکتر محسن اسمعیلی و دکتر مهدی رسولی از اعضای هیات علمی گروه مدیریت ورزشی، انجام شد.
امروزه کارآفرینی از سوی سیاستمداران و مدیران به‌عنوان راهبردی اثربخش در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور‌ها شناخته‌شده است. درواقع کارآفرینی موتور رشد و توسعه اقتصادی است تا جائی که سطوح بالای کارآفرینی، باعث رشد و ایجاد اشتغال می‌شود.
ورزش ازجمله موضوعاتی است که مقوله‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در آن نقش مهمی ایفا می‌کند. دستیابی به درآمد، کارآفرینی و کسب منابع مالی مناسب از اهداف اساسی سازمان‌های ورزشی است. لازمه تحقق این اهداف درگرو فراهم بودن سرمایه می‌باشد.
در تحقیقی کاربردی و توصیفی پیمایشی جامعه آماری این پژوهش شامل روسا، دبیران و نواب رئیس هیئت‌های ورزشی استان تهران (۵۰ هیئت ورزشی شامل ۱۵۰ نفر)، کارشناسان ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان وادارات ورزش و جوانان شهرستان تهران (۲۰ نفر) و همچنین اساتید مدیریت ورزشی دانشگاه‌های تهران که سابقه تدریس درس کارآفرینی و مدیریت بازاریابی ورزشی یا تاٌلیف کتب و مقالات این حوزه را داشته‌اند (شامل ۳۰ نفر) که درمجموع ۲۰۰ نفر بود، موردبررسی قرار گرفتند.
نتایج آزمون تحلیل اکتشافی شش عامل را جهت کارآفرینی و جذب سرمایه مشخص نمود که به ترتیب اهمیت عبارت‌اند: از حامیان و سرمایه مشترک، درآمد‌های اعتباری، هواداران و ذینفعان، ظرفیت‌های مبتنی بر اماکن، محصولات و خدمات، ظرفیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای و رویداد‌های ورزشی که به‌عنوان مؤلفه‌های مربوط به کارآفرینی و درآمدزایی در نظر گرفته شد.
ازنظر وضع موجود درآمدزایی روش‌های استفاده از حامیان و دریافت اعتبارات از اداره کل ورزش و جوانان بیشترین فراوانی را داشتند. درنهایت باید به این موضوع توجه نمود که راهکار‌های درآمدزایی و کارآفرینی بسیار متنوع و مختلف می‌باشد و هر هیات ورزشی بسته به شرایطی که با آن روبرو است باید روش‌های مناسب را انتخاب و بر اساس آن اقدام نماید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار