کد خبر: 1036816
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
معاون هماهنگی اموراستانداری خراسان رضوی مطرح کرد،
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: با تصویب شیوه نامه الحاق زمین به محدوده روستاهای نیازمند بازنگری طرح هادی در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان تامین زمین برای ساخت مسکن روستایی آسان می‌شود.

 

سید کمال الدین میرجعفریان در نشست کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به برخورداری ۲ هزار و ۴۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان از طرح هادی اظهار کرد: طرح هادی ۶۲۹ روستا در این استان نیازمند بازنگری است که برای این مهم، شیوه‌ نامه‌ الحاق زمین به محدوده این طرحها تدوین شده است.

وی ادامه داد: تدوین این شیوه نامه به منظور تامین زمین برای جبران کمبود واحدهای مسکونی در روستاها و بازنگری طرح هادی روستایی برای تغییر کاربری زمین خدماتی یا کشاورزی داخل محدوده، تعیین ضوابط مصوب و الحاق زمین به محدوده روستا انجام گرفته است که براساس آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان باید نسبت به تسهیل و تسریع تامین مسکن روستاییان اقدام جدی به عمل آورد.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به دیگر مصوبات کارگروه امور زیربنایی استان گفت: برای الحاق مجموعه ۱۲۰ هکتاری به محدوده روستای نوبهار در شهرستان گلبهار و حل مشکلات در این خصوص مقرر شد دستگاه‌های مربوطه موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری را برای اجرای مصوبه قبلی وزارت راه و شهرسازی در این خصوص و توافقنامه بین آستان قدس رضوی و این وزارتخانه را اخذ کنند.

وی اجرای طرح پرورش ماهیان سردآبی در قوچان، واگذاری زمین به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع برای ایجاد شرکت حمل و نقل در تربت حیدریه، طرح پرورش گاو با ظرفیت ۲۰۴ راس در زمینی به مساحت یک هکتار در تربت حیدریه، نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در مه ولات، واگذاری زمین به مساحت ۳۳ هزار و ۵۳ مترمربع به پرورش شترمرغ با ظرفیت ۱۵۰ راس در بجستان را از مصوبات نشست امروز کارگروه امور زیربنایی خراسان رضوی ذکر کرد.

میرجعفریان افزود: سه طرح اقتصادی دیگر که در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی خراسان رضوی مطرح شد برای بررسی مجدد و رفع اشکالات آن به دستگاه های اجرایی مربوطه ارجاع می‌شود تا پس از تغییرات لازم در باره آن تصمیم گیری شود.

کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان است که وظیفه بررسی و ارائه پیشنهاد در زمینه طرح های توسعه عمران شهری، وظایف مرتبط با اجرای آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها، طرح های هادی و جامع شهرها را بر عهده دارد.

۲ هزار و ۵۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در خراسان رضوی وجود دارد، طرح‌ هادی روستایی در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می‌شود

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار