کد خبر: 1036727
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
وزیر صمت‌:
وزیر صمت با اعلام اینکه با هرگونه قیمت‌گذاری دستوری مخالف هستم، گفت: انجمن تولیدکنندگان با وحدت نظر در هر رشته‌ای (از جمله سیمان) باید در جهت قیمت‌گذاری با ایجاد مکانیزم لازم حرکت کنند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش وزارت صمت، علیرضا رزم‌حسینی در دیدار با تولیدکنندگان و اعضای انجمن سیمان، با اعلام اینکه با هرگونه قیمت‌گذاری دستوری مخالف هستم، بیان کرد: دولت نیز در این راستا با ما هم عقیده است و در تحقق این موضوع کمک می‌کند و انتظار داریم که بخش خصوصی نیز برای این موضوع مهم پای کار بیاید. رزم حسینی با اعلام اینکه به دنبال حذف واسطه‌ها و دلالان هستیم، گفت: دلالان و واسطه‌ها میان تولید‌کننده و مصرف‌کننده قرار می‌گیرند و سبب افزایش قیمت کالا‌های مهم (مانند سیمان) در بازار می‌شوند که دستگاه‌های نظارتی در این حوزه باید به کمک تولید بیایند. وی حمایت از تولیدکنندگان را سبب افزایش تولید و صادرات، ارتقای شاخص‌های اشتغال و به دنبال آن افزایش امید و امنیت اجتماعی می‌شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر نقش مهم رسانه‌ها در کنترل بازار، از آن‌ها خواست که در شرایط حساس کنونی برای ایجاد آرامش در بازار و حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده گام بردارند.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت انجمن‌ها و تشکل‌ها بیان کرد: خود انجمن تولیدکنندگان با وحدت نظر در هر رشته‌ای (از جمله سیمان) باید در جهت قیمت‌گذاری، کنترل قیمت‌ها، نظارت بر بازار و حذف رانت خواران با ایجاد مکانیزم لازم حرکت کنند. وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد: معتقدم که به عنوان بخش دولتی باید به دنبال سیاست‌گذاری، تسهیل شرایط برای تولید و جذب سرمایه‌گذار و این‌گونه کار‌های حاکمیتی باشیم و دیگر کار‌ها از قبیل قیمت‌گذاری، کنترل و نظارت بر بازار را به همین تشکل‌ها، انجمن‌ها و بخش خصوصی توانمند مانند دیگر کشور‌های توسعه یافته واگذار کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار