کد خبر: 1036690
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
سایت کنفدراسیون فوتبال به بررسی تیم‌ها و گروه‌های لیگ قهرمانان آسیا پرداخت.
 فصل ۲۰۲۱ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قرعه‌کشی شد و تیم‌های حاضر در این مرحله حریفان خود را شناختند.

گروه A
الهلال عربستان
شباب الاهلی امارات
استقلال تاجیکستان

الغرافه (قطر) یا آلمالیق (ازبکستان) (برنده پلی آف)

مدعی چه تیمی است؟

الهلال نه تنها یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های آسیا بلکه یکی از موفق‌ترین تیم‌های قاره است که آخرین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان آسیا را در سال ۲۰۱۹ جشن گرفته است.

بسیاری از آن بازیکنان پیروز از جمله بافتیمبی گومیس، سالم الدوساری و آندره کاریلو در این باشگاه باقی مانده‌اند و مشتاقانه آماده یک فصل قدرتمند در آسیا هستند.

مسابقه کلیدی

الهلال مدعی اصلی برای صعود از گروه است، اما باید دید تیم دوم چه تیمی خواهد بود. کارلوس ادواردو، ستاره سابق الهلال اکنون در شباب الاهلی است و می‌تواند منتظر دیدار مجدد با باشگاه پیشین خود باشد.

در صورت برتری تیم ازبکستانی مقابل الغرافه قطر در مرحله پلی آف، ممکن است داربی نادر آسیای میانه بین استقلال و آلمالیق برگزار شود.

گروه B
شارجه امارات
تراکتور ایران
پاختاکور ازبکستان
ال وهدا (عربستان) یا نیروی هوایی (عراق) (برنده پلی آف)

مدعی چه تیمی است؟

گروه B خیلی آسان نیست، اما با توجه به استاندارد‌های بالای لیگ قهرمانان آسیا، تیم مدعی شاخص در این گروه وجود ندارد.

تراکتور هرگز فراتر از مرحله یک شانزدهم نهایی نبوده است، تنها حضور شارجه در مرحله یک چهارم نهایی ۱۷ سال پیش بود و در حالی که پاختاکور در سال ۲۰۲۰ به جمع ۸ تیم پایانی رسیده بود تا بعد از سال‌ها حضور در جمع هشت تیم را تجربه کند.

باید دید چه تیمی در این گروه فرصت طلب خواهد بود و به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد می‌شود.

سوال بزرگ: آیا سه بازیکن باتجربه تراکتور می‌توانند یک پیروزی بزرگ را رقم بزنند؟

اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، احسان حاج صفی. این نام‌ها از دهه گذشته ستاره‌های تیم ملی ایران بودند و هر سه مشتاق هستند تراکتور را در آسیا موفق کنند.

با ۲۵۷ بازی ملی بین آن‌ها، اعتبار و جایگاه این سه نفر جای سوال نیست و حضور آن‌ها تراکتور را به یکی از تیم‌های جالب توجه در قرعه‌کشی غرب در سال ۲۰۲۱ تبدیل خواهد کرد.

گروه C
الدحیل قطر
الاهلی عربستان
استقلال ایران
الشرطه عراق

مدعی چه تیمی است؟

استقلال قهرمان سال‌های پیش آسیا است که در طول ۱۳ سال برای یازدهمین بار در این رقابت‌ها حضور دارد، اما الاهلی شاید بتواند به رکورد بهتر اخیر خود افتخار کند که در ۹ فصل گذشته ۷ بار به مرحله حذفی رسیده است.

الدحیل قهرمان قطر است و حالا خودش را مدعی آسیا می‌بیند. الشرطه نیز حالا دومین حضور خود را در آسیا بعد از سال قبل تجربه می‌کند.

سوال بزرگ: باز هم رقابت نزدیک در گروه؟

این تیم‌ها قبلا نیز در لیگ قهرمانان برابر هم قرار گرفتند و همیشه اختلاف ناچیز باعث برتری و صعود تیم دیگری به مرحله بعد شده است و باید دید در این دوره نیز بار دیگر شاهد یک رقابت نزدیک و نفس گیر بین تیم‌ها هستیم یا خیر. در هر قرعه‌کشی یک گروه، گروه مرگ می‌شود این گروه نیز با بازی‌های حساسی که دارد گروه مرگ است. جدال دو مهاجم قدرتمند یعنی عمر السومه در الاهلی و المعز علی در الدحیل نیز جالب توجه خواهد بود.

گروه D
السد قطر
النصر عربستان
ال وحدات اردن
فولاد ایران یا العین امارات (برنده پلی آف)

گروه E
پرسپولیس ایران
الریان قطر
گوا هند
الوحده امارات یا الزورا عراق (برنده پلی آف)

مدعی چه تیمی است؟

تردید کمی در این مورد وجود دارد، پرسپولیس تیم قدرت گروه E است. نایب قهرمان ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰، قهرمان چهار عنوان پیاپی لیگ ایران پرو هر فصل به موفقیت بیش‌تر در آسیا نزدیک‌تر می‌شود.

بعد از این تیم الریان از سال ۲۰۰۵ تاکنون ۹ بار در مرحله گروهی ظاهر شده است، بدون این که هرگز بیش‌تر از این پیش برود، در حالی که گوا اولین تیم هندی است که به این مرحله از رقابت‌ها رسیده است.

سوال بزرگ: آیا ۲۰۲۱ بالاخره سال پرسپولیس خواهد بود؟

بیش از ۱۵ دقیقه بعد از باخت پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ به اولسان هیوندای، یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم در مورد تلاش برای قهرمانی ۲۰۲۱ صحبت می‌کرد. این تیم از ناکامی در فصل قبل در دیدار نهایی ناامید است، ولی با کسب نتایج درخشان می‌تواند مدعی قهرمانی در سال ۲۰۲۱ باشد.

رقابت بزرگ: دیدار پرسپولیس و الریان دیدار جذابی خواهد بود و حضور تیم هندی با میلیون‌ها هوادار نیز جذابیت‌های این گروه را زیاد خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار