کد خبر: 1036555
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در برخی از جرائم شاهدیم هزینه جرم پایین است، گفت که احکام و مجازات باید بازدارندگی لازم را در راستای جلوگیری از تکرار چرخه جرم داشته باشند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار حسین اشتری در نشست تخصصی رؤسای پلیس‌آگاهی سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی در سالن فجر ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، با بیان اینکه «هوشمندسازی پلیس» از رویکرد‌های اولویت‌دار ناجا است، از لزوم تغییر روش از حالت «سنتی» به سمت و سوی کشف علمی - اطلاعاتی جرائم خبر داد و گفت: امروزه شاهدیم که ماهیت و تنوع جرائم تغییر کرده و به فراخور این تغییرات و نوسانات پلیس نیز باید چند گام جلوتر از مجرمان باشد و این مهم محقق نخواهد شد مگر اینکه رویکرد کشف علمی – اطلاعاتی جرم را با بهره‌وری از سامانه‌های هوشمند و به روز دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه تحقق هوشمندسازی پلیس باید در همه پلیس‌ها متناسب با مأموریت و نیازسنجی صورت پذیرد، اظهار داشت: معتقدم که پلیس‌آگاهی ناجا باید در فرایند هوشمندسازی و دسترسی به سامانه‌های سیستمی پیشگام و در خط مقدم باشد.

سردار حسین اشتری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پیگیری پرونده جرائم تا کشف کامل تأکید کرد و افزود: سرعت در کشف جرم، کاهش فاصله کشف تا وقوع یعنی در کمترین زمان ممکن با دقت به نتیجه مطلوب برسیم بسیار حائز اهمیت است.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه در ارائه خدمات انتظامی و امنیتی و پاسخ‌دهی به مراجعان لازم است تسریع و تسهیل شود، ادامه داد: توسعه خدمات غیرحضوری، راه اندازی سامانه‌های موبایلی و درگاه‌های اینترنتی، چون ثبت سرقت خودرو از طریق موبایل، اطلاع از وضعیت سرقت و کشف وسائط نقلیه، امکان مشاهده نمایشگاه اموال مسروقه مکشوفه و استعلام وضعیت اموال از اقداماتی است که می‌تواند منتج به تسریع، تسهیل خدمات دهی به مردم و ارتقای رضایتمندی آنان شود.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر کشف علمی جرم و لزوم توسعه کمی و کیفی اقدامات آزمایشگاهی و فنی – اطلاعاتی اظهار داشت: توسعه، تسلط و اشراف اطلاعاتی بر جغرافیای جرم، شیوه و شگرد ارتکاب جرم نیز خیلی در برخورد و پیشگیری از جرائم اهمیت دارد.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تمرکز ویژه در رابطه با کاهش سرقت‌ها و پیشگیری از وقوع این جرم تأکید کرد و افزود: توجه به چرخه کامل کشف به ویژه «استرداد اموال مسروقه به مال باختگان» و «کنترل بازار‌های خرید و فروش اموال مسروقه» و «احقاق کامل حقوق مادی و معنوی بزه دیدگان و مال باختگان» موضوع و مؤلفه‌ای است که نباید از آن غافل شویم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینکه مجازات باید به گونه‌ای تعیین شود که بازدارندگی لازم را داشته باشد، گفت: متأسفانه در برخی از جرائم شاهدیم که هزینه جرم پایین است، در حالی که احکام و مجازات باید بازدارندگی لازم را در راستای جلوگیری از تکرار چرخه جرم داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار