کد خبر: 1036520
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
در راستای حمایت از طرح‌های محصول محور و فناورانه حوزه علوم ورزشی صورت می گیرد
محصول تحت حمایت پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی با عنوان سیستم آنالیز حرکت انسان مبتنی بر سنسور IMU در " هشتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت" به‌عنوان محصول «سطح دو» با کد 40551 عرضه‌شده است.
محصولات سطح دو در سامانه نمایشگاهی ایران ساخت به آدرس iranlabexpo.ir با حمایت 25 درصدی بلاعوض برای خریداران دانشگاهی و مراکز دولتی و همچنین همراه با طرح¬ فروش لیزینگی برای خریداران بخش خصوصی آماده ارائه است.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌عنوان برگزارکننده دائمی نمایشگاه‌های ایران ساخت، همواره بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی و بخش خصوصی را مطابق با سطح‌بندی تجهیزات پرداخت می‌کند.
این مدل حمایتی، برای طرف متقاضی نیز بسیار مناسب بوده و منجر به ایجاد بازار گسترده می‌شود و قابل پیاده‌سازی در سایر حوزه‌های فناوری می‌باشد و بدون آنکه بار مالی جدیدی بر دوش بودجه عمومی کشور تحمیل نماید، می‌تواند تحولات جدی در ایجاد بازار برای محصولات دانش‌بنیان ایجاد کند.
شایان‌ذکر است این تسهیلات پس از پایان نمایشگاه تاکنون نیز برقرار می‌باشد.دستگاه آنالیز حرکت با استفاده از تکنولوژی IMU، تولید شرکت بنیان صنعت نوین با همکاری مرکز نوآوری فناوری‌های ورزشی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی می‌باشد که برای اولین بار در داخل کشور و پس از ۳ سال تحقیق و پژوهش ساخته ‌شده است.
‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍
این دستگاه Motion capture، بدون نیاز به دوربین، ابزاری پوشیدنی و بیسیم و مبتنی بر سنسورهای IMU است که در تجزیه ‌و تحلیل بسیاری از حرکات انسان همانند آنالیز حرکات ورزشکاران در موقعیت‌های مختلف، استفاده می‌شود.
‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍
اندازه‌گیری پارامترهای کینماتیکی حرکت، نظیر سرعت و شتاب زاویه‌ای مفاصل و یا سرعت و شتاب خطی اندام‌های بدن در اندام‌های مختلف و ... توسط این دستگاه بی‌سیم اندازه‌گیری می‌شود.
‍‍‍‍‍‍‍
قابل توجه است، این محصول، کاربردهای فراوانی در علوم مختلف از جمله بایومکانیک، اورتوپدی، فیزیوتراپی، توان‌بخشی و علوم ورزشی دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار