کد خبر: 1036469
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
شهردار اصفهان :
قدرت اله نوروزی در نشست معرفی برنامه ‌های اولین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران که در کاخ نیاوران برگزار شد، با بیان اینکه شهرداری اصفهان تجربه بسیار خوبی در برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی دارد، اظهار کرد: شهرداری تاکنون بیش از ۳۰ جشنواره بین‌المللی در حوزه کودک و نوجوان برگزار کرده و هر سال بر اساس تجربه سال‌های گذشته بهتر و بیشتر درخشیده است.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، شهردار اصفهان اظهارداشت: در سال ‌جاری علی‌رغم شرایط کرونایی جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان به صورت مجازی و به بهترین نحو برگزار شد و در دنیا مورد استقبال قرار گرفت، همچنین در ماه‌ های گذشته نیز اصفهان در دو نمایشگاه صنایع دستی شهر نانجینگ چین و نمایشگاه بین‌المللی CIIB شرکت کرد. 

وی افزود: امروز به گونه‌ای نقش ایفا می کنیم تا شهر اصفهان، ایران و هنرمندان صنایع دستی بتوانند از فرصت جشنواره استفاده کنند.   

*دریافت نشان شهر دوستدار کودک

شهردار اصفهان بیان کرد: اصفهان علاوه بر برگزاری این جشنواره، هفته آینده با حضور مقامات بین‌المللی در وزارت کشور نشان شهر دوستدار کودک را نیز به عنوان نخستین شهر ایران دریافت می‌کند و از مسیر پایلوت دو ساله عبور خواهد کرد.

نوروزی اذعان داشت: اصفهان برنامه شهر دوستدار سالمند را نیز آغاز کرده و تدابیر لازم را اندیشیده و پاتوق‌های محلی را به عنوان نخستین اقدام طراحی و اجرا کرده است.   

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تعامل بالا بین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهرداری، زیرساخت بزرگی برای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی است، گفت: ظرفیت‌های مشترک بین نهادها، می‌تواند برای برگزاری جشنواره مهم صنایع دستی و دائمی شدن جشنواره در اصفهان کمک کند، همانطور که جشنواره فیلم کودک برای اصفهان به صورت دائمی ثبت شد، جشنواره بین‌المللی صنایع دستی نیز به نام این شهر ثبت شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه امروز به صنایع دستی نیازمندیم، چراکه ظرفیت گفتمان‌ های جهانی بین شهرها را در این مقطع افزایش می‌دهد، گفت: صنایع دستی، ارزش اقتصاد فرهنگ را برای هنرمندان تسهیل و یک بهزیستی فرهنگی ایجاد می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار