کد خبر: 1036341
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد خبر داد
سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد از انتشار مزایده عمومی فروش و واگذاری زمین ها و پروانه های ساخت پروژه مهر و ماه خبر داد.

مهدی حاتمی اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف توسعه شهری و استفاده از توان بخش خصوصی، شهرداری مشهد اقدام به انتشار مزایده عمومی فروش و واگذاری زمین ها و پروانه های ساخت پروژه مسکونی،تجاری، اداری و پارکینگ مهر و ماه با مجموع زیربنای 255 هزار متر مربع نموده است.

وی در خصوص سابقه این پروژه گفت: در اوایل دهه ۸۰  به منظور اتصال محور لادن جنوبی به شمال بلوار وکیل آباد و نیز امتداد محور بلوار لادن به لادن شمالی، قطعه بزرگی از اراضی این محدوده طی مذاکرات و توافق با مالکان در تملک شهرداری مشهد قرار گرفت اما طرح مذکور به دلیل تغییرات طرح تفصیلی به محور لادن جنوبی محدود و زمین فوق الاشاره برای اجرای پروژه های بزرگ شهری در نظر گرفته شد.

حاتمی در ادامه افزود: در اواخر دهه80 شهرداری مشهد قرارداد مشارکتی با سرمایه گذار بخش خصوصی جهت ساخت و اجرای دو برج با بیش از 50 طبقه منعقد کردکه متاسفانه به دلیل عدم انجام تعهدات از سوی سرمایه گذار قرارداد مذکور فسخ شد.

وی به تلاش های متعدد شهرداری در سال های گذشته در راستای اجرای پروژه بزرگ مهرو ماه تاکیدکرد و گفت:  از سال ۹۱ شهرداری مشهد به منظور جذب و شناسایی سرمایه گذاران مذاکرات متعددی را در راستای ساخت مرتفع ترین ساختمان شمال شرق کشور انجام داد  که با توجه به بالا بودن حجم سرمایه گذاری و عدم صدور مجوزات مربوط به پروژه به ویژه مصوبه کمیسیون ماده پنج، این پروژه با استقبال و پیشنهاد جدی از سوی سرمایه گذاران مواجه نشد.

حاتمی با اشاره به اهمیت و توجه مدیریت شهری  به این پروژه یادآور شد: با توجه به تامین مالی پروژه های عمرانی و زیرساختی شهری توسط معاونت اقتصادی، طبق دستور شهردار مشهد مجددا پروژه مهر و ماه جهت تامین منابع مالی غیر نقد مورد بازنگری قرار گرفت و با همکاری حوزه معاونت شهرسازی و نهاد مطالعات شهرداری قرارداد لازم با مشاور ذیصلاح منعقد و طی برگزاری جلسات متعدد و در نظرگرفتن کلیه ملاحظات لازم مصوبه کمیسیون ماده پنج برای این پروژه ها اخذ گردید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار