کد خبر: 1036157
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به درگیری نماینده مجلس با سرباز وظیفه
کاربران شبکه‌های اجتماعی اذعان داشتند در صورتی که ادعای سرباز راهنمایی و رانندگی ثابت شود باید برخورد سختی با نماینده مجلس صورت پذیرد. برخی کاربران با تقدیر از موضع‌گیری سریع رئیس مجلس و ارجاع ماجرا به هیئت نظارت بر نمایندگان، این ماجرا را با ماجرا‌های مشابه مقایسه کردند و برخورد دوگانه برخی کاربران اصلاح‌طلب را به نقد کشیدند. در ادامه بخشی از واکنش‌های مربوط به این موضوع را می‌خوانید.
جوان آنلاین: انتشار فیلمی از درگیری میان یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سرباز راهنمایی و رانندگی به دلیل تأکید نماینده مجلس به عبور از خط ویژه، صدای اعتراضی کاربران شبکه‌های اجتماعی را بلند کرد. برخی رسانه‌ها مدعی هستند که نماینده مجلس سیلی به گوش سرباز زده، اما نماینده مجلس می‌گوید از ماشین پیاده نشده است چه برسد به اینکه بخواهد سیلی بزند. رئیس مجلس نیز در توئیتی بلافاصله دستور رسیدگی و روشن شدن ابعاد ماجرا را داده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی اذعان داشتند در صورتی که ادعای سرباز راهنمایی و رانندگی ثابت شود باید برخورد سختی با نماینده مجلس صورت پذیرد. برخی کاربران با تقدیر از موضع‌گیری سریع رئیس مجلس و ارجاع ماجرا به هیئت نظارت بر نمایندگان، این ماجرا را با ماجرا‌های مشابه مقایسه کردند و برخورد دوگانه برخی کاربران اصلاح‌طلب را به نقد کشیدند. در ادامه بخشی از واکنش‌های مربوط به این موضوع را می‌خوانید.
 
محمدباقر قالیباف:

در برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و اولین مدافع حقوق آنهاست. در حادثه اخیر، به محض شنیدن اولین گزارش‌ها دستور بررسی دقیق ماوقع صادر شد. درصورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی و برخورد قانونی خواهد کرد.

سعید آجرلو:

‏مجلس باید سپر مردم باشد؛ چه مقابل ‎سیلی لایحه بودجه، چه سیلی ‎عنابستانی که اگر صحت داشته باشد، درنگ جایز نیست.

محمد پازوکی:

تراژدی یعنی یک قانونگذار سیلی به صورت مأمور قانون بزند! و لاشخور صفتی یعنی رفتار زشت یک نماینده را به کل مجلس تعمیم دهیم!

محمود صاحبی:

‏بررسی تناقض رفتار‌های جریان‌های سیاسی واقعاً جالبه! مثلاً برخورد جریان اصلاح‌طلب و کلاً جریان حامی دولت سر قضیه توهین به رئیس‌جمهور، اگر ‎#روحانی باشد یا ‎#احمدی‌نژاد یا مثلاً سر قضیه رفتار نامناسب یک نماینده مجلس با مردم، اگر ‎#درازهی باشد یا ‎#عنابستانی، چقدر متفاوته؟!

سیدپویان حسین‌پور:

امیدوارم این قصه درگیری نماینده مجلس با سرباز راهنمایی و رانندگی منجر به لغو امتیازات ویژه غیرضروری شود که به بعضی از مقامات داده شده است. امتیازاتی که منشأ بسیاری از تبعیض‌هاست و نقض شدنش هم همیشه محل تنش‌های بی‌جا بوده.

محسن مهدیان:

نباید اجازه داد ماجرای نماینده سراوان تکرار شود که لاریجانی به پزشکیان حواله دهد و او نیز در رسانه ملی از بی‌اخلاقی درازهی دفاع کند و در نهایت هم به تذکر شفاهی و درج در پرونده ختم شود. ورود قالیباف به‌موقع بود. اگر ماجرا تأیید شد دو گناه وجود دارد؛ هم هتک مأمور و هم بی‌صداقتی.

کاربری با نام «محمدجان»:

به نظرم به جای توئیت احساسی زدن، به مردم شهر اون نماینده (سبزوار) آگاهی بدیم این آدم لیاقت نمایندگی شما رو در مجلس نداره.

مرتضی قربانی:

بعضی مسئولان ما سندروم دست بی‌قرار دارن. یه روز مأمور گمرک رو میزنن. یه روز با اسلحه همسرشون رو میکشن! یه روز تو دهن سرباز میزنن. کاش یه جایی بشه ببندنشون بهشون داروی آرام بخش تزریق کنن بتونن به زندگی عادی برگردن.

علی قلهکی:

خبرآمد که عنابستانی سیلی به سرباز زده؛ قبل از هرطیفی انقلابی‌ها چنان این عمل را تقبیح کردند که بعد از اثبات، دیگر روی سربلند کردن درجامعه را نداشته باشد. درطرف مقابل وقتی نجفی، میترا استاد را کشت، نه تنها اصلاح‌طلبان از او تبری نجستند، بلکه تهمت «پرستو بودن» را به مقتوله زدند!

علی بیطرفان:

زمین تا آسمون فرقه بین جریانی که طرفداراش از قتل یه زن توسط همفکر سیاسیشون حمایت میکنن با جریانی که طرفداراش از یه سیلی ناحق هم نمیگذرن و برای عاملش تقاضای مجازات دارن و خودشونم جلوتر از همه فرد خاطی رو محکوم میکنن.

مجید رفیعی:

‏یک مقایسه‌ای هم بکنیم بین واکنش رئیس و نایب رئیس مجلس فعلی در ماجرای ‎#عنابستانی، با واکنش رئیس و نایب رئیس مجلس قبلی در ماجرای ‎درازهی! دو مسئول فعلی وعده پیگیری دادند، اما قبلی‌ها با سکوت و توجیه از کنار ماجرا لایی کشیدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار