کد خبر: 1035549
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
زمانی که در تابستان ۹۶ دولت دوم حسن روحانی می‌خواست به مجلس معرفی شود و ازدحام فشار‌ها و سهم‌خواهی‌ها و رایزنی‌ها برای انتخاب وزرا بود، برخی اصلاح‌طلبان خواستار معرفی یک وزیر زن شدند و همان زمان توئیتی در توئیتر دست به دست می‌چرخید که «وزیر زن برای شما آرزوست، برای ما خاطره‌است» که اشاره به اصولگرا بودن تنها وزیر زن در جمهوری اسلامی داشت؛ مرضیه دستجردی، وزیر بهداشت و درمان در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد.

با این مقدمه، به تیتر اصلی روزنامه آرمان که از مصاحبه با فاطمه راکعی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گرفته شده، نگاهی خواهیم انداخت. روزنامه آرمان از قول راکعی تیتر زده که «حضور زنان در مدیریت؟ - اصولگرایان باور ندارند» و این سؤال مهم را ایجاد کرده که با اصولگرایان چه کار دارید وقتی دولت دست‌تان است؟ بر فرض که اصولگرایان به حضور زنان در مدیریت اعتقاد ندارند، اولاً شمایی که اعتقاد دارید، چه کرده‌اید که طی هشت سال دولت خاتمی و هشت سال دولت روحانی، دولت‌هایتان غیراز معاونت زنان، چند معاون زن داشته‌اند؟ چند وزیر زن؟ چند استاندار زن؟ شورا‌ها را در اختیار داشتید، چند شهردار زن در کلانشهر‌ها منصوب کردید؟ مجلس را در اختیار داشتید، چند رئیس کمیسیون و عضو هیئت رئیسه مجلس را به زنان سپردید؟ وزارت خارجه دست‌تان بود، چند سفیر زن داشتید؟

جالب آنکه فاطمه راکعی در این مصاحبه می‌گوید: «در دوران فعلی حس می‌کنم، کمتر زنانی باشند که به دلیل خشونت‌های سیاسی اعم از لفظی و فیزیکی و با روحیه مادرانه خود وارد سیاست شوند... بعید است در شرایط فعلی، زنی با دارا بودن آمادگی روحی و عشقی که عموماً زنان بزرگ این جامعه برای وقف خود در مسیر آرمان‌های اصیل انقلابی و اجتماعی دارند، برای نامزدی در انتخابات پیش بیاید.» و فضای سیاسی را دور از روحیه زنانه می‌داند و عملاً ضد ادعا‌های خود موضع می‌گیرد! از سویی زنان اصلاح‌طلب که سابقه اجرایی در حد معاون دولت و شهرداری و فرمانداری و سفیر و وزیر ندارند، چطور می‌خواهند بی تجربه، رئیس‌جمهور شوند؟!

روشن است که اصلاح‌طلبان طبق معمول به دنبال نمایشی تبلیغاتی و راه انداختن دروغ «من خوبم و وای از دست رقیب» هستند. وگرنه همان مرحوم اعظم طالقانی هم که نماد تلاش اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری زنان بود، در حالی ثبت نامش برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری مورد حمایت رسانه‌ای اصلاح‌طلبان قرار می‌گرفت که هیچ گاه در دولت‌های اصلاح‌طلب سمتی به او سپرده نشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار