کد خبر: 1035541
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: هر ایرانی باید در مقابل مجاهدت متخصصان ساخت و جسارت داوطلبان تزریق واکسن ایرانی کرونا با همه وجود احساس غرور کند.
 پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر اعلام کرد:

علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و معاون امور بین‌الملل رئیس قوه قضائیه، عصر امروز (سه‌شنبه) در بازدید از مراحل پیشرفت تست انسانی واکسن ایرانی کرونا در هتل ارم و گفتگو با تنی چند از مسؤولان ساخت این واکسن، از تلاش و مجاهدت آن‌ها برای نجات انسان‌ها تقدیر کرد.

وی طی گفتگو با چند تن از داوطلبان تزریق واکنش کرونا، همت و مسؤولیت شناسی آن‌ها را ستود و تصریح کرد: هر ایرانی باید در مقابل مجاهدت متخصصان ساخت و جسارت داوطلبان تزریق واکسن ایرانی کرونا با همه وجود احساس غرور کند.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه با اشاره به تحریم تشکیلات سازنده واکسن کرونا، اظهار داشت: تحریمِ تشکیلاتِ سازنده واکسنِ کرونا ثابت کرد که مشکل آمریکایی‌ها فقط با "حقوق بشر" نیست، بلکه آن‌ها با "خود بشر" مشکل دارند. آمریکایی‌ها با تحریم تشکیلات سازنده واکسن کرونا قبل از این که شرکت دانش‌بنیان برکت را تحریم کنند، "پیمان استراتژیک دوجانبه با کرونا" برای کشتار انسان‌ها را امضا کردند.

وی افزود: شرکت ایرانی دانش‌بنیان برکت همچنان که یکه و تنها به مصاف کرونا رفت و آن را مقتدرانه شکست داد، امریکا را نیز در دستیابی به اهداف شومش در شیوع ویروس کرونا ناکام خواهد گذاشت.

معاون امور بین‌الملل رئیس قوه قضائیه با اشاره به هم‌افزایی همه‌ی ظرفیت‌های علمی و پزشکی در جهان، راهبرد بین‌المللی مقابله فراگیر و مؤثر برای ریشه‌کنی ویروس کرونا اذعان داشت:، اما واشنگتن با جداکردن خود از صف جهانی مقابله با کرونا، به هم‌پیمان راهبردی ویروس کووید-۱۹ برای کشتار انسان‌ها تبدیل شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه در کارزار داعش با مردم، امریکا در کنار داعش و مقابل مردم و در کارزار کرونا با مردم، باز هم امریکا هم‌پیمان کرونا و علیه حیات انسان‌ها اقدام کرد، یادآور شد: تحریم شرکت دانش‌بنیان سازنده واکسن کرونا تنها سه موجود شر را در دنیا خوشحال کرد؛ ویروس کووید-١٩، رئیس جمهور امریکا و نخست‌وزیر اسرائیل!

وی همچنین بیان کرد: دولت‌های اروپایی که به بهانه اجرای حکم قانونی یک مجرم اشک تمساح می‌ریزند، چرا در قبال تحریم مؤسساتی که تنها هدفشان احیای زندگی انسان‌هاست، سکوت کرده‌اند؟

باقری‌کنی ادامه داد: رژیم امریکا از نابودی انسان‌ها احساس آرامش می‌کند؛ چه با فروش سلاح کشتار جمعی به رژیم سعودی برای قتل عام مردم یمن، چه با پشتیبانی از رژیم صهیونیستی برای نابودی ملت فلسطین و چه با تحریم مؤسسه سازنده واکسن کرونا و شیوع ویروس کووید-۱۹.

وی اذعان کرد: تحریم دو نهاد پیشرو و جلودار خدمت رسانی به توده‌های مردم، مجامع بین‌المللی حقوق بشری را در معرض آزمونی سخت و سرنوشت‌ساز قرار داده است. مراجع حقوق بشری بین‌المللی وظیفه دارند با محکوم کردن اقدام ضدانسانی امریکا در تحریم دو نهاد خدمت رسان به مردم از جمله شرکت ایرانی سازنده واکسن کرونا به مسئولیت خود در صیانت از حقوق انسان‌ها عمل کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: تحریم بزرگترین مرکز فرهنگی ایران از سوی آمریکایی‌های بی‌فرهنگ که روزی خواب ضربه به ۵۲ نقطه فرهنگی در ایران را می‌دیدند، دور از انتظار نبود، اما سکوت مجامع جهانی مدعی حمایت از فرهنگ و صیانت از حقوق بشر در قبال این اقدام ضدفرهنگی و نقض حقوق صد‌ها میلیون عاشق دلباخته آستان قدس رضوی توجیه‌پذیر نیست.

وی همچنین بیان کرد: تبدیل تهدید ضدفرهنگی ضربه نظامی به ۵۲ مرکز فرهنگی ایران در سال ۹۸ به تحریم آستان قدس رضوی در سال ۹۹ بیش از پیش ناتوانی امریکا در مقابله با اراده ملت ایران را ثابت کرد.

باقری‌کنی گفت: کارنامه درخشان آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خدمت به توده‌های مردم به‌ویژه ضعفا و مستضعفان، هیچ توجیهی برای سکوت دولت‌ها و مراجع بین‌المللی مدعی حقوق بشر باقی نمی‌گذارد.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه اماکن مقدس مذهبی در حقوق بین الملل همواره مصون از تعرض بوده و آمریکا با این اقدام خود مجددا قواعد حقوقی و اخلاقی را زیر پا گذاشت، افزود: ترور و تحریم دو روی سکه جنایت آمریکا و اسرائیل علیه ملت‌های مستقل هستند. جنایت تحریم شرکت سازنده واکسن کرونا روی دیگر جنایت ترور شهید فخری زاده دانشمند سازنده واکسن کرونا است.

وی در ادامه گفت: در حالی که جهانیان با همکاری یکدیگر و هم‌افزایی درصدد مقابله مؤثر با کرونا و نجات انسان‌ها از شر ویروس کووید ١٩ هستند، آمریکا و رژیم صهیونیستی با "تحریم و ترور" تلاش دارند تا نقش‌آفرینان میدان مبارزه با کرونا را از میدان به در کرده و به کرونا تنفس مصنوعی داده و جلوی نابودی آن را گرفته و از این طریق ناتوانی کووید ١٩ در کشتار انسان‌ها را جبران کنند.

باقری کنی در پایان عنوان کرد: تحریم فرهنگ و درمان و ناکامی عملی سیاست فشار حداکثری، آمریکا را مجبور کرده تا ماهیت "توحش حداکثری" "فشار حداکثری" را برملا کند. به عبارت دیگر، "مقاومت حداکثری"، آمریکا را مجبور کرد تا ماهیت "توحش حداکثری" سیاست "فشار حداکثری" را آشکار کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی۳۱۳
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
0
0
برای تخم مرغ ۲۵۰۰تومانی ، چطور،،؟؟؟
پراید ۱۴۰میلیونی مسکن متری ۳۰ میلیون
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار