کد خبر: 1035518
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
یک منبع آگاه گفت: در پی فراخوان نمایندگان مجلس، حسن قالیباف‌اصل رئیس هیأت مدیره سازمان بورس از مقام خود استعفا کرد.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: در پی ریزش‌های متعدد شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران و افت بازار که از 19 مرداد تا کنون صورت گرفته و در نتیجه سرمایه مردم سرمایه‌گذار در بورس تا حد زیادی آب شده است، اعتراضات به عملکرد مدیران بورس اوراق بهادار تهران و به ویژه سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر بالا گرفت.

همچنین نمایندگان مجلس دیروز تصمیم گرفتند، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی را به عنوان رئیس شورای عالی بورس و حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس و رئیس هیأت مدیره سازمان بورس اوراق بهادار به کمیسیون اقتصادی مجلس فرا بخوانند و از آنها در مورد عملکرد شرکت‌های حقوقی توضیح بخواهند.

امروز خبری دست به دست شد که حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس استعفا کرده است، خبرنگار فارس برای صحت و سقم این خبر با یک مقام آگاه در سازمان بورس و اوراق بهادار تماس گرفت که وی با تأیید این خبر گفت: حسن قالیباف اصل استعفای خود را تقدیم فرهاد دژپسندوزیر امور اقتصادی و دارایی کرده است که البته هنوز پاسخ وزیر نیامده است.

وی گفت: در صورت پذیرش استعفای رئیس سازمان بورس از سوی وزیر بلافاصله جلسه هیأت مدیره بورس تشکیل و مدیرعامل جدید انتخاب می‌شود در حال حاضر اعضای هیأت مدیره سازمان بورس شامل حسن قالیباف اصل به عنوان رئیس سازمان، احمد جاویدی رئیس هیأت مدیره و معاون اجرایی سازمان، محمدرضا معتمد عضو هیأت مدیره و معاون نظارت بر نهادهای مالی، جعفر مالی عضو هیأت مدیره و معاون حقوقی و محمدحسن ابراهیمی سرو علیا عضو هیأت مدیره و معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران است.

به گزارش فارس، باتوجه به اینکه فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی به خاطر ریزش بازار و عملکرد ضعیف در حفاظت از سرمایه‌های مردم قرار بود استیضاح شود ، برخی ناظران می‌گویند قالیباف اصل در واقع به عنوان پیش‌مرگ و قربانی وزیر اقتصاد قرار گرفته و پیشاپیش استعفای خود را از ریاست سازمان بورس تقدیم وزیر امور اقتصادی و دارایی کرده است. همان گونه که در جریان از ریل خارج شدن و آتش سوزی قطار مشهد تبریز در دولت قبل، محسن پورسید آقایی مدیر عامل راه‌آهن استعفا کرد تا قربانی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی وقت شود و عملا از استیضاح وی جلوگیری شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار