کد خبر: 1035092
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز با اعلام ۱۲۴۴ مرگ کرونایی در عرض ۲۴ ساعت از ثبت رکورد جدیدی در آمار مرگ‌های روزانه در اثر ابتلا به این بیماری در آلمان خبر داد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: انستیتو رابرت کخ آلمان صبح پنج شنبه از ثبت رکورد جدیدی در آمار مبتلایان روزانه خبر داده و اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ هزار و ۱۶۴ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۲۴۴ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که از زمان وقوع بحران کرونا بی سابقه بوده است.

شاخص ابتلای جدید به ویروس کرونا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در عرض یک هفته نیز در آلمان به ۱۵۱.۲ رسیده است. هدف تعیین‌شده دولت این است که این شاخص به ۵۰ برسد.

با توجه به شمار بالای مبتلایان و مرگ‌های کرونایی در آلمان بسیاری از مقامات آلمانی تمدید قرنطینه سراسری را لازم دانسته‌اند.

"آرمین لاشت"، نخست وزیر ایالت نوردراین- وست فالن آلمان تمدید قرنطینه سراسری تا عید پاک را بعید ندانسته است.

وی در این باره گفته است: این مسئله کاملا واضح است که شرایط بسیار بحرانی است.

وی از پرسنل بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان خواست که هر چه سریع‌تر خود را واکسینه کنند.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم در سخنانی اظهار داشت که انتظار ندارد در ماه آینده میلادی همه محدودیت‌ها برای مهار کرونا لغو شود.

وی گفته است: آلمان در هفته‌های آینده دورانی سخت را در پیش روی خود دارد که در آن باید ارتباطات انسانی کاهش پیدا کند.

وزیر بهداشت آلمان تاکید کرد: ما هنوز به محدودیت‌ها نیاز داریم و اینکه این محدویت‌ها در چه اندازه‌ای و با چه وسعتی باید وجود داشته باشد را باید در گفتگو‌ها با نخست وزیران ایالات فدرال آلمان مورد ارزیابی قرار دهیم.

اشپاهن تاکید کرد که از نظر من یک مسئله کاملا واضح است و آن این است که در اول فوریه لغو مجدد همه محدودیت‌ها امکان پذیر نخواهد بود، این ویروس همچنان حاضر است و سیستم بهداشت و درمان همچنان تحت فشار قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه این وضعیت حدود دو تا سه ماه آینده ادامه خواهد داشت گفت: بعد از آن واکسیناسیون به صورت مرحله به مرحله شرایط متفاوت واقعی ایجاد می‌کند.

وی از شهروندان خواست در هفته‌های آینده هم ارتباطات را کاهش داده و با کاهش تماس‌ها شرایط برای این ویروس را دشوار کنند.

وزیر بهداشت آلمان همچنین تاکید کرد: ما در حال حاضر ۵ هزار بیمار بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و حدود هزار بیمار کرونایی روزانه را داریم. با توجه به شیوع ویروس‌های جهش یافته انگلیسی و آفریقای جنوبی باید از طریق محدودیت‌های سفر از گسترش انواع مسری این ویروس جلوگیری کنیم. باید همه اقدامات لازم انجام شود تا اطمینان حاصل شود که این جهش‌ها در آلمان بسیار کم ثبت می‌شود.

وی روز گذشته در یک بیانیه دولتی اعلام کرد: ما ماه هاست در یک وضعیت استثنائی دائمی قرار داریم. حدود یک سال است که تنها با این بیماری همه گیر و عواقب سخت و دشوار آن روبرو هستیم. هرگز تصمیم گیری و انتخاب گزینه‌ها تا این اندازه سخت و دشوار نبوده است.

معاون سخنگوی دولت آلمان هم اعلام کرده که به اعتقاد صدر اعظم هفته‌ها و ماه‌های آینده سخت‌ترین دوران در بحران کرونا خواهد بود. به گفته وی مرکل چندین بار این مسئله را آشکار کرده است.

به اعتقاد مرکل واکسیناسیون شرایط بهتری را ایجاد می‌کند؛ اما شرایط در بیمارستان‌ها نشان می‌دهد که اوضاع تا چه اندازه جدی است.

"آنگلا مرکل" با توجه به شمار بالای مبتلایان و مرگ‌های کرونایی تشکیل شدن زودتر از موعد نشست با نخست وزیران ایالات آلمان که برای ۲۵ ژانویه مقرر شده را خواستار شده است.

بر اساس جدیدترین آمار‌ها تا به حال در آلمان ۱۹۸۰۸۶۱ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۴۴۰۴ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار