کد خبر: 1034799
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵

خطرناک‌ترین کارهایی که با انجام آن، سارقین ماشین را فرا می‌خوانید!

رپورتاژ آگهی/ سرقت ماشین، اتفاق ناخوشایندی که ممکن است برای هرکس اتفاق بیفتد. آمارها نشان می‌دهد که درصد بالایی از این سرقت‌ها ناشی از بی احتیاطی و بی توجهی راننده‌ها به مسائل امنیتی و راهکارهای مناسب و کارامد برای پیشگیری از سرقت خودرو است. در این مقاله نکاتی که رانندگان با ارتکاب آن‌ها، راه را برای سارقان باز می‌کنند را گفته‌ایم. بهترین و موثرترین راه‌های پیشگیری از سرقت خودرو را در ادامه این مطلب بخوانید.

چرا سرقت خودروهای داخلی راحت‌تر است؟

در خودروهای داخلی به خصوص خودروهایی که قیمت پایین‌تری دارند، کیفیت قطعات و امکانات بسیار پایین است. بسیاری از آپشن‌های اولیه و امنیتی مانند مکان یاب خودرو و دزدگیر روی آن‌ها نصب نمی‌شود و خریدار مجبور است به صورت جداگانه آن‌ها را تهیه کند. بسیار دیده شده که درب ماشین‌هایی مانند 206 و پراید، سارقان به راحتی لبه در را خم کرده و باز کنند یا از جا بکنند و با خود ببرند. تنها راه فرار از این وضعیت این است که با رعایت اصول امنیتی به دزدان اجازه سرقت خودروی خود را ندهید.

خطرناک‌ترین کارهایی که با انجام آن، سارقین ماشین را فرا می‌خوانید!

توصیه سارقان خودرو به شما، چه کنیم که راحت‌تر ماشینمان به سرقت برود؟

درباره سرقت خودرو علاوه‌بر توانایی سارق، بی‌احتیاطی صاحب خودرو در راحت‌تر شدن این کار بسیار موثر است. سارقین تا زمانی که شرایط مناسبی برایشان فراهم نباشد اقدام به دزدی نمی‌کنند. اقدامات بسیاری هست که راه و شرایط مناسب را برای آن‌ها ایجاد می‌کند که به شرح زیر هستند:

1.     وسایل و اشیا قیمتی را توی ماشین و جلوی چشم بگذارید

وسایلی مانند کیف، گوشی، لپ تاپ و کیف پول را داخل ماشین و جایی در دید سارقان قرار دهید تا برای سرقت آن‌ها به هوس بیافتند.

2.     قفل ماشین و بسته بودن درها را هنگام ترک ماشین بررسی نکنید

همه ما ممکن است هنگام پیاده شدن از ماشین از یاد ببریم که درب‌ها را قفل کنیم. همچنین ممکن است ریموت به درستی کار نکند. اگر می‌خواهید سارقان ماشینتان را به سرقت ببرند پس از ترک خودرو، قفل بودن درب‌ها را چک نکنید.

3.     از ردیاب و جی پی اس استفاده نکنید

دزدان به راحتی می‌توانند با قطع برق خودرو دزدگیر را از کار بیاندازند. برای کمک بیشتر به سارقان از جی پی اس و شنود ماشین استفاده نکنید تا بعد سرقت هم نتوانید آن را پیدا کنید.

 

 معرفی مطمئن‌ترین راه‌ها برای پیشگیری از سرقت خودرو، استفاده از لوازم ضد سرقت خودرو

تا اینجا درباره اقدامات و اتفاقاتی که باعث جلب توجه دزدان می‌شود صحبت کردیم. سعی کردیم این هشدار را به شما بدهیم که هر جا و هر زمانی این خطرها وجود دارد. راه حل چیست؟ چه کنیم که دزدان به راحتی نتوانند خودرو‌ها را سرقت کنند؟ جواب این سوالات را در ادامه مطلب خواهید خواند.

1.      قفل فرمان و پدال ها، کم هزینه و کم دردسر

با استفاده از قفل فرمان و پدال‌ها می‌توانید با هزینه‌ای کم از سرقت خودرو پیشگیری کنید. البته وقتی سارقان قادر به باز کردن درب خودرو هستند توانایی باز کردن قفل فرمان و پدال را نیز دارند. بنابراین باید به فکر راه‌های پیشرفته‌تری مانند خرید جی پی اس خودرو باشید.

2.     از دزدگیرهای باکیفیت استفاده کنید

دزدگیرها سال‌هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از مدل‌های قدیمی در کمتر از چند ثانیه باز می‌شوند و دیگر کارایی ندارند. برای اینکه ماشینتان را به سادگی به دزدان نسپارید پیشنهاد می‌کنیم از دزدگیرهای جدید و با سیستم امنیتی پیچیده‌تری استفاده کنید.

3.     ردیاب و جی پی اس خودرو، تکنولوژی جدید و تضمین شده برای پیشگیری از سرقت خودرو

اگر از صدها مدل دزدگیر تصویری و آنتنی هم استفاده کنید به اندازه ردیاب‌ها قادر به تامین امنیت خودروی خود نخواهید بود. ردیاب‌ها به خوبی داخل خودرو مخصی می‌شوند و کسی متوجه وجود آن‌ها نمی‌شود. حتی اگر خودروی مجهز به ردیاب به سرقت برود با اطلاعاتی که ردیاب‌ها ارسال می‌کنند به راحتی پیدا می‌شود.

خطرناک‌ترین کارهایی که با انجام آن، سارقین ماشین را فرا می‌خوانید!

4.     نصب دوربین مداربسته در پارکینگ و محل زندگی خود

وجود دوربین مداربسته علاوه بر شناسایی سارق می‌تواند در جلوگیری از سرقت منزل هم موثر باشد. در پارکینگ و محل ورودی ها در صورت امکان از دوربین مداربسته استفاده کنید.

 

 

سرقت خودرو، اتفاقی ترسناک ولی قابل پیشگیری

برای عده زیادی خودرو سرمایه‌ای است که ممکن است با رفتنش دیگر برنگردد. به همین دلیل حتی فکر این که سارقی بخواهد خودروی ما را به سرقت ببرد عذاب آور است. ما در این مقاله سعی کردیم رفتارهایی که باعث جلب توجه سارقان به خودروی شما می‌شود را همراه با راه‌های پیشگیری از آن برای شما بازگو کنیم. اگر قصد پیشگیری از سرقت خودروی خود را دارید باید به فکر راه‌های پیشرفته‌تری مانند نصب ردیاب ماشین باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع ردیاب خودرو با شماره تلفن28426383 – 021  تماس بگیرید.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار