کد خبر: 1034673
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
عبور آمار مددجویان آزاد شده در فرایند اجرای طرح غربالگری زندانیان از مرز ۱۰۰۰ نفر
به گزارش مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی آمار تعداد مددجویانی که در فرایند اجرای طرح غربالگری از زندان‌های استان آزاد شدند از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشت.

برپایه همین گزارش در جریان اجرای طرح غربالگری زندانیان که از چندی پیش و با حضور پرتعداد قضات و مسئولان دستگاه قضایی در زندانهای استان آغاز شده بود بیش از 1000 نفر از مددجویان از زندان آزاد شدند و هم اکنون این آمار به یک هزار و 29 نفر رسیده است.

بر این اساس 8 هزار و 948 کار برگ برای مددجویان توسط مسئولان تنظیم شد. در این میان اقدامات لازم برای تبدیل یا کاهش قرار تأمین منجر به آزادی، اقدامات لاز برای تبدیل مجازات، تعلیق مجازات، آزادی مشروط، استفاده از تأسیسات قانونی نظام نیمه آزادی، آزادی تحت نظارت سامانه های الکترونیکی، اقدامات با موضوع استرداد مال ناشی از جرایم و محکومیت های مالی، اقدامات لازم در زمینه احکام منجر به پذیرش اعسار، تقسیط یا تعدیل تقسیط محکومیت مالی، استرداد مال ناشی از جرم و تقسیط یا تعدیل تقسیط جزای نقدی در این فرایند به انجام رسیده است. این در حالیست که 112 مورد به احکام منجر به پذیرش اعسار و 62 مورد نیز به احکام و دستورات صادره با موضوع تقسیط محکومیت مالی اختصاص داشته است.

 گفتنی است در همین زمینه دستورات لازم برای تعلیق اجرای مجازات در 159 مورد صادر شده است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار