کد خبر: 1034656
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
وزیر خارجه آمریکا از قصد این کشور برای گنجاندن نام انصارالله یمن و سه تن از رهبران آن در لیست افراد و سازمان‌های تروریستی خارجی خبر داد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، مدعی شد که به زودی کنگره را در جریان تصمیم خود مبنی بر گنجاندن نام انصارالله یمن در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی، قرار خواهد داد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: قصد دارم سه تن از رهبران انصارالله شامل «عبدالملک الحوثی»، «عبدالخالق بدرالدین الحوثی» و «عبدالله یحیی الحکیم» را در لیست تروریست‌های جهانی بگنجانم.

این در حالی است که پیشتر، سه تن از مقامات آگاه در دولت واشنگتن اعلام کرده بودند که آمریکا قصد دارد جنبش انصارالله یمن را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی تعیین کند؛ اقدامی که به باور برخی دیپلمات‌ها و گروههای کمک رسانی می‌تواند گفتگوهای صلح را تهدید کرده و تلاش‌ها برای مبارزه با بزرگترین بحران انسانی در جهان را پیچیده‌تر کند.

در ماه نوامبر و همزمان با تهدید ایالات متحده به گنجاندن نام جنبش انصارالله یمن در فهرست سیاه نیز، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که یمن با «خطرِ حتمی بدترین قحطی جهان طی دهه‌های اخیر مواجه است» و از این رو، علیه هرگونه اقدام یکجانبه هشدار داد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار