کد خبر: 1034527
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
در پی مصاحبه اخیر فائزه هاشمی در مورد دونالد ترامپ و اقدامات رییس جمهور آمریکا علیه ایران، محسن هاشمی طی نامه ای سرگشاده به اظهارات وی واکنش نشان داد و نوشت: «می دانم که در سالهای اخیر برخوردهای نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانه روی پدر گردیده، ولی این دلیل نمی شود که به رییس جمهور کشور بیگانه امید ببندی و دم از استقلال بزنی!»

سرویس سیاسی جوان آنلاین: متن نامه سرگشاده محسن هاشمی رفسنجانی به خواهرش بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خواهر عزیزم فائزه

هنوز چهارمین سالگرد رحلت پدر، سپری نشده بود که انتشار مصاحبه ای از تو موجب ناراحتی علاقمندان آیت الله هاشمی رفسنجانی والبته اعضای خانواده و را فراهم کرد و بهانه ای مناسب به افراطیون و تخریب گران پدر داد و برگ دیگری بر مظلومیتش اضافه شد.

نوشتن این سطور به معنای آن نیست که خود را بزرگتر یا فهمیده تر از تو می دانم، چرا که تقریبا هم سن و سوابق سیاسی تو کمتر از من نیست، ولی احساس وظیفه کردم که تذکراتی که بارها به شکل گفتگوهای خانوادگی طرح شده بود را در قالب نامه سرگشاده بیاورم.

به خوبی می دانی که متفاوت با بسیاری از شخصیتهای کشور، پدر، چهره ای نبود که مواضع وتفکراتش پوشیده باشد، از او هزاران صفحه اثر در قالب کتاب، خاطرات، خطبه های نمازجمعه، سخنرانی، مصاحبه و ... باقیمانده است که حدود یکصد جلد آن تاکنون منتشر شده است.

اتفاقا در موضوع ترامپ، برخطر او و تهدیدی که خودکامگی او هشدار علنی داده بود و گفتند:

ترامپ چهره‌ای خطرناک و قلدری که به اصول پایبند نیست و قواعد و مقررات را به راحتی به زیر پا می‌گذار، می باشد."

می دانی که ترامپ به واکنش احساسی وبه دور از عقلانیت ایران در این ماههای آخر دل بسته بود تا بتواند آتش جنگ را روشن کند که با هشیاری وتدبیر مسئولان، بویژه رهبرانقلاب این توطئه ناکام ماند و ایران با سرافرازی و ترامپ با شکست، سخت ترین دوره تحریم ها را به پایان رساند.

قطعا خود خوب می دانی و معتقدی که ترامپ کاری جز تهدید، تحریم، بدعهدی، ترور، توهین علیه ایران انجام نداد و سیاستمداری لمپن وقمار باز است و من سقوط ترامپ را به ملتهای ایران و آمریکا تبریک گفتم.

می دانم که در سالهای اخیر برخوردهای نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانه روی پدر گردیده، ولی این دلیل نمی شود که به رییس جمهور کشور بیگانه امید ببندی و دم از استقلال بزنی!

لذا از تو صمیمانه تقاضا دارم صحبتهای خود را اصلاح و از این موضع عذرخواهی کنی و مانع تخریب پدر از طرف تجدیدنظرطلبان خارجی و افراطیون داخلی شوی

برادرت محسن

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
1
باید توبه کنه
ناشناس
|
France
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
5
بقول یکی دیگر از اخوی ها اینها تقسیم کار کرده اند و شناخته شده هستند نه حرفهای فائزه خیلی مهم واصولی بوده نه عذر خواهی احتمالی هریک از آنها...
پدرشان چند روز قبل از فوتش ابراز رضایت کرد که کار مملکت در دست کاردان واجرا کننده برجامهای بعدی ست و اسوده خواهد مرد
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
3
لطفا به این خانواده پیشنهاد میشود که به کشور و نظام دیگر کاری نداشته باشند و از عاقبت پدر خود و برادرشان عبرت بگیرند. شاید خدا از سر تقصیراتشان بگذرد.
فرزند شهید
|
Turkey
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
3
عجیبه ؛
این همه آدم بدرد بخور تو این مملکت هست و چرا نمی روید صحبت های آنان را بشنوید و کلیپ کنید و به مردم نشان دهید ؟
چرا هر از چند گاهی به دنبال این هستید که شبهه آدم هایی مثل فائزه ی هاشمی چی گفته و نظرش چیه ؟
و چند روز و چند هفته ای روزنامه ها و شبکه های مجازی الاف و درگیر مزخرفات ایشون هستند ؟
آخه چرا ؟
مگه اینا کی هستند ؟
تو علم و خِرد و دانش و سواد و سیاست درست و مملکت داری و غیرت دینی و سلامتی نفس و روح و روان و اقتصاد و امثالهم این فرد و امثال این فرد چی رو به ما ثابت کردند و یا کدمشون رو داشتند که هر از چند گاهی باید بیاییم ببینیم اینا چی میگن ؟
چرا صفحات رسانه هایتان را با این افراد پُر می کنید ؟
مگه آدم قحطیه ؟
وقتی در یک جامعه ؛ افرادی که از دیوار منکر و زشتی بالا رفته اند می شوند زبان معروف ؛ شک نکن که اون جامعه همون جهان سوم است ....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار