کد خبر: 1034258
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان:
مجتبی پورشفیع ضمن تشریح اقدامات این اداره در حوزه‌های کاری مختلف از واگذاری ۵۷ قطعه زمین جهت تامین مسکن اقشار ویژه شهرهای زواره و مهاباد خبر داد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شهرستان اردستا ن ،مجتبی پورشفیع رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان در شمال شرقی استان اصفهان اظار داشت: در دل کویر مرکزی ایران است این شهرستان ازغرب با شهرستانهای نطنز، کاشان و آران و بیدگل از شرق با شهرستان نایین از جنوب با شهرستان  اصفهان واز شمال با استان سمنان همجوار است. مرکز آن شهر اردستان بوده و از سه بخش، سه شهر (اردستان، مهاباد و زواره)، هفت دهستان و ۳۰۶ روستای دارای سکنه تشکیل شده‌. شهرستان اردستان دارای ۴ هزار اثر تاریخی و جاذبه گردشگری می‌باشد که ۳۹ اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی افزود: طبیعت چهار فصل این منطقه، وجود بافت تاریخی منحصربه فرد و عبور جاده ترانزیت تهران بندرعباس و راه‌آهن جنوبی کشور از این شهرستان موجب می شود پروژه‌های بازآفرینی شهری، راه، مسکن و شهرسازی این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان در خصوص وضعیت راه‌های این شهرستان گفت: شهرستان اردستان با برخورداری از دو هزار کیلومتر راه همسنگ، ۱۴۱ کیلومترآزادراه و ۱۰۰ کیلومتر جاده ترانزیت در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

وی با بیان اینکه، اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان با بازدیدهای مستمر از پروژه‌های راهسازی این شهرستان نسبت به رفع مشکلات این پروژه‌ها اقدام می‌نماید اعلام کرد: پروژه باند دوم محور اصفهان-اردستان تکمیل شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان افزود: طول کل این محور ۷۸ کیلومتر بوده که حدفاصل شهر کمشچه تا ورودی اردستان است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه در پنج فاز انجام شده است تشریح کرد: فاز اول تا چهارم به طول ۶۰ کیلومتر، در سال‌های گذشته تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است و فاز پنجم آن به طول ۲۸ کیلومتر در سال جاری تکمیل و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

پورشفیع در خصوص وضعیت پروژه‌های بازآفرینی شهری این شهرستان گفت: در سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به این شهرستان و بازدید از بافت تاریخی شهرهای اردستان، زواره و مهاباد مقرر گردید طی اقدامی مشترک از سوی "وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی"، "وزارت راه و شهرسازی با محوریت شرکت بازآفرینی شهری ایران"، مدیریت شهری، شهرداری و شورای اسلامی شهرها، پروژه‌های در دست اقدام مرتبط با بافت تاریخی این سه شهر مورد پشتیبانی قرار گیرد.

وی افزود: برای حمایت از مالکان خانه‌های تاریخی، ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ۹ درصد، ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ۱۸ درصد و ۴۰۰ میلیون ریال هم تسهیلات ۴ درصد به عنوان ودیعه مسکن پرداخت می‌شود. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه املاک و حقوقی این شهرستان گفت: در راستای اجرای قانون حدنگار و با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان پنج جلد سندمالکیت اراضی دولتی از دفترچه‌ای به تک برگ تبدیل شد.

وی افزود: در راستای اجرای بند «ل» ماده ۴۴ قانون پنجم برنامه توسعه با عنوان ' واگذاری زمین به اقشار ویژه' به منظور ساخت مسکن، ۵۷ قطعه زمین مسکونی به اقشار ویژه شهرهای زواره و مهاباد واگذار شد.

پورشفیع با بیان اینکه در سالجاری بیش از ۱۰ هکتار از اراضی بلاصاحب در شهرستان مورد شناسایی قرار گرفته است گفت: با تلاش شبانه‌روزی پرسنل این اداره کل و عوامل یگان حفاظت اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، تعرضات به اراضی ملی در سطح شهرستان شناسایی و رفع تصرف شد.

 

   

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر