کد خبر: 1034104
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
شهردار اصفهان:
قدرت اله نوروزی گفت: توسعه دیپلماسی شهری اصفهان می‌طلبد که پا را فراتر از دیپلماسی شهری گذاشته و تعامل شهروند با شهروند را نیز در دستور کار قرار دهیم. برهمین اساس، با ابتکار «شهروند دیپلمات» به مقوله دیپلماسی شهروندی که از کارآمدترین و مدرن‌ترین اشکال دیپلماسی است ورود کردیم.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، شهردار اصفهان به ظرفیت‌های ابتکار «شهروند دیپلمات» برای استفاده از پتانسیل های اقتصادی، فرهنگی و علمی شهروندان، فعالان و کنشگران برای شکل‌گیری شبکه ای از ارتباطات بین المللی اشاره و اظهار کرد: در شرایطی که شهرها از حوزه حمل و نقل تا خدمات شهری با تاثیرات ناشی از تحریم ها دست و پنجه نرم می کنند، ایجاد پیوندهای مشترک با نهادهای مرتبط جهانی، ایجاد شبکه شهرها و ایفای نقش پر رنگ تر در عرصه بین الملل یک وظیفه برای همه دستگاه هاست و به گواه مجموعه وزارت امور خارجه، اصفهان می‌تواند پایلوت این طرح شود و سپس این ابتکار خلاقانه را به سایر کلانشهرهای ایران نیز صادر کند.

وی با بیان اینکه این ابتکار با همکاری شهرداری و دستگاه‌های ذی‌صلاح در حال اجراست، گفت: در حالی که به قرن جدید نزدیک می‌شویم دیپلماسی هم باید از دروازه های متعدد و نو عبور کرده و به زندگی بهتر شهروندان کمک کند که یکی از این راه ها پیش قدم شدن مجموعه مدیریت شهری در اصفهان برای حذف اشکالات و رسیدن به جواب های موثر برای احیا یا پرفروغ کردن روابط خواهرخواندگی اصفهان است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در دنیای کنونی، افرادی که سکان اداره شهرها را در دست دارند، می‌دانند که دیگر زمان تصمیم گیری در اتاق های دربسته و جلسات درون سازمانی گذشته است و اکنون مدیریت بهینه شهرها تنها با مشارکت شهروندان و طبقات مختلف نخبگان و موثران و طبقه خلاق ممکن است.

وی افزود: در شرایطی که چالش های شهرهای دنیا جهانی شده است، قطعا نیاز به راهکارهای جهانی برای گذر از چالش ها داریم؛ حضور شهروند دیپلمات ها بر سر میزهای تصمیم گیری و استفاده از مشارکت شهروندانی که به مسائل روز دنیا و شهرها اشراف داشته باشند، می تواند اصفهان را به عنوان یک جهان شهر از این چالش ها عبور دهد.

نوروزی به آمادگی شهرداری اصفهان برای همفکری با تجار، فارغ التحصیلان دانشگاهی، فعالان فرهنگی و اجتماعی شهر اصفهان و رسانه ها در این چارچوب (طرح شهروند دیپلمات) اشاره و تاکید کرد: جهان شهر اصفهان نباید از نخبگان و شهروندان خود که دارای ارتباطات فرامرزی هستند، غافل باشد زیرا این افراد با ابتکار طرح شده، بازیگران جدید روابط بین‌المللی اصفهان می‌شوند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر