کد خبر: 1034073
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
نخست‌وزیر عراق، مشاورش را به دلیل اظهاراتش درباره فرمانده شهید نیروی قدس سپاه تعلیق کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: اظهارات هشام داوود درباره شهید قاسم سلیمانی واکنش‌های انتقادی فراوانی را در صحنه سیاسی عراق به دنبال داشت. داوود مدعی شده بود که شهید سلیمانی به هر ترتیبی که می‌خواست به عراق وارد و از این کشور خارج می‌شد. این موضع‌گیری واکنش‌های فراوانی را در عرصه سیاسی عراق به دنبال داشت تا جایی که مصطفی الکاظمی هشام داوود را از کار تعلیق کرد. احمد الاسدی، نماینده پارلمان عراق در واکنش به سخنان داوود گفت: «سردار سلیمانی یک شخصیت ارزشمند، معنوی و رسمی در کشور خود و نیز در کشور‌هایی که مفتخر به میزبانی وی شدند، بود. شهید سلیمانی آشکارا، به طور رسمی و از طریق کاملاً قانونی وارد عراق می‌شد. مقامات ملی و رسمی در عراق نه با فرش قرمز که با دل‌ها و قلب‌های‌شان از شهید سلیمانی استقبال می‌کردند.»

هشام داوود پیش از این کجا بود؟

الاسدی تصریح کرد: «زمانی که سردار سلیمانی برای دفاع از خاک کشور ما از این سنگر به آن سنگر در رفت و آمد بود و در نهایت هم خون پاکش در سرزمین ما ریخته شد، جنابِ مشاور نخست‌وزیر عراق کجا بود؟ آیا آقایِ مشاور نخست‌وزیر می‌توانند به ما درباره جولان هزاران نظامی امریکایی در زمین و آسمان‌مان پاسخ بدهند؟ این نظامیان بدون ویزایی که مشاور نخست‌وزیر از آن سخن گفته است، در خاک عراق جولان می‌دهند.»

طرح موضوع جنایت در دولت بایدن

مختار الموسوی، عضو کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق ضمن انتقاد از سکوت دولت در قبال جنایت امریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان آنان در فرودگاه بغداد به وبگاه «المعلومه» گفت که پارلمان عراق در خصوص این جنایت، حرف خود را زد و تصمیم گرفت به حضور نیرو‌های بیگانه از جمله امریکا در عراق پایان دهد. در همین ارتباط تلاش‌هایی برای به جریان انداختن این موضوع پس از تحویل قدرت در امریکا به «جو بایدن» در حال انجام است. او گفت که این جنایت، نقض آشکار تمامی قوانین و معاهدات بین‌المللی و نیز نقض حاکمیت عراق و عدم احترام به مهمان این کشور بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
خودش هم باید بر کنار شود، عمله آمریکایی ها! یکی از متهمان ترور سرداران مقاومت است!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار