کد خبر: 1033881
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
برخی مقام‌های حزب دموکرات به صوت فاش شده رئیس‌جمهور آمریکا، که در آن از مقام‌های ایالت جورجیا خواسته نتیجه انتخابات را به نفع او تغییر دهند، واکنش نشان دادند و این اقدام را محکوم کردند.

سرویس بین  الملل جوان آنلاین: برخی مقام‌های حزب دموکرات به درخواست تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از مقام‌های ایالت جورجیا برای تغییر نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ که روزنامه «واشنگتن پست»، فایل صوتی آن را فاش کرده واکنش نشان دادند و این اقدام را «فساد»، «سوء‌استفاده از قدرت» و «تعدی قابل استیضاح» دانسته‌اند.

به نوشته پایگاه خبری «آکسیوس»، از جمله مقام‌های دموکراتی که این اقدام ترامپ محکوم کرده‌اند «کامالا هریس»، معاون جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و چند تن از نمایندگان کنگره بوده‌اند.

کامالا هریس این اقدام ترامپ را «سوء استفاده بی‌شرمانه و گستاخانه از قدرت» توصیف کرد (جزئیات بیشتر).

«الکسندریا اوکاسیو کورتز»، نماینده ایالت نیویورک در مجلس نمایندگان به خبر‌نگاران در این خصوص گفت: «من به طور قطع فکر می‌کنم که این یک تعدی قابل استیضاح است و اگر این اقدام به من سپرده می‌شد، بلافاصله بند‌هایی را به صحن مجلس ارائه می‌کردم... او در حال حمله به اصل انتخابات است.»

«آدام شیف» نماینده ایالت کالیفرنیا که رهبری جلسات استیضاح ترامپ در سال ۲۰۱۹ را نیز در پرونده دارد با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: «بی‌حرمتی ترامپ به دموکراسی محرز است، بار دیگر بر روی یک فایل صوتی.»

وی در ادامه نوشت: «تحت فشار قرار دادن یک مسئول انتخاباتی برای "یافتن" آرا به این منظور که او [در انتخابات] پیروز شود، به طور بالقوه جرم و یک سوءاستفاده شرم‌آور از قدرت توسط فردی فاسد است که اگر ما به او اجازه دهیم به فردی مستبد تبدیل می‌شود. ما اجازه نمی‌دهیم اینگونه شود.»

«ایلهان عمر» نماینده ایالت مینه‌سوتا در خصوص این اقدام ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت: «این [اقدام] به وضوح یک تعدی قابل استیضاح است و من معتقدم که هیچ قانونی به ترامپ در روند کیفری و کیفرخواست برای این رفتار مصونیت نمی‌دهد.»

وی در ادامه توئیت خود به شعار رئیس‌جمهور آمریکا در جریان اعتراضات ضدنژادپرستی اشاره کرد و نوشت: «حزب قانون و نظم یک شوخی است.»

«رشیده طلیب» نماینده ایالت میشیگان در توئیتر نوشت: «آیا تا به حال متوجه شده‌اید که این رئیس‌جمهور همواره استیضاح شده نمی‌تواند خود را بدون کمک دیگران [پیروز] نشان دهد.»

وی افزود: «"متقلب"، "بسیار ناشایست" و "فوق‌العاده" فاسد تمام صفت‌هایی است که می‌تواند برای این رئیس‌جمهور رسوا و برکنار شده استفاده شود.»

«وال دمینگز» نماینده ایالت فلوریدا در توئیتی در این خصوص نوشت: «جرم‌های رئیس‌جمهور ترامپ که طبق قانون اساسی جرم هستند و جنایت‌های او علیه مردم و این کشور همچنان انجام می‌شوند.»

«آدام کینزینگر» نماینده ایالت ایلینوی هم روز یکشنبه در محکوم کردن این اقدام ترامپ به دیگر نمایندگان دموکرات پیوست و به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت: «شما شاهد تهدید‌هایی هستید، تهدید در اصل یک جرم است.»

در گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ با «برد رافنسپرگرم» وزیر امور داخلی ایالت جورجیا که بخشهایی از آن را روزنامه واشنگتن‌پست روز گذشته (یکشنبه) منتشر کرد ترامپ از وی می‌خواهد که برایش ۱۱۷۸۰ رأی پیدا کند تا برنده آرای این ایالت شود!

براساس این گزارش، ناظران سیاسی آمریکایی می‌گویند که درخواست خاص ترامپ برای پیدا کردن تعداد معینی رای برای غلبه بر جو بایدن و ارجاع مبهم وی به مقامات ایالت جورجیا و وکلای آنها که ممکن است با مسئولیت کیفری مواجه شوند می‌تواند نقض عمدی قوانین برای تقلب در انتخابات باشد.

قانون ایالتی جورجیا دارای دو ماده است که درخواست تقلب در انتخابات و توطئه برای ارتکاب تقلب در انتخابات را جرم تلقی می‌کند.

قوانین فدرال نیز خریداری، تبانی و دستکاری در آرا برای جعل و تقلب را جرم و شخص شناخته شده در این روند را مورد مجازات قرار می‌دهد.

هرگونه نقض قوانین ایالتی نیز نمی‌تواند از طرف رئیس جمهور یا معاون رئیس جمهور مورد عفو قرار بگیرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار