کد خبر: 1033874
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه تاکید کرد: امروز کسانی دم از گران کردن ارز در بودجه می‌زنند که مردم نتیجه عملکردشان را در مدیریت نرخ ارز دیده اند. این عده امروز باید در جایگاه پاسخگو باشند نه مطالبه گر و اتهام زننده.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: کمیسیون تلفیق هرگز نرخ ارزی را به عنوان مبنای محاسباتی بودجه مصوب نکرده است، بلکه صرفاً حجم مجاز فروش و برآورد ریالی حاصل از آن را تعیین کرده است که صرفاً بر آورد تلقی می شود و وابسته به قیمت نفت و ارز در سال آینده است.

وی افزود: کسانی که امروز فریاد بر می‌آورند که مجلس ارز را گران کرده است همان کسانی هستند که از امتیازات خاص و ویژه ارز رانتی ارزان ۴۲۰۰ تومانی بهره‌مند می‌شدند اما مجلس دیگر اجازه نخواهد داد به نام تامین معیشت و کالای اساسی مردم عده ای رانت خوار و دلال ارز های کشور را به تاراج دهند و همچنان کالاهای اساسی به قیمت های سرسام آور به دست مردم برسد.

زارع تاکید کرد: کمیسیون تلفیق تصمیم گرفته است که به جای عده معدودی دلال و رانت خوار منابع حاصل از فروش نفت را مستقیماً به انتهای زنجیر و مصرف کننده نهایی یعنی خود مردم اختصاص دهد تا از هدر رفت منابع ارزی جلوگیری کند.

وی در همین زمینه افزود: طبیعتاً این تصمیم شجاعانه و ضد تبعیض که منافع بسیاری را به خطر می‌اندازد با مقاومت‌هایی از سویی دریافت کنندگان ارز رانتی مواجه می شود ولی مجلس انقلابی از این فریادها و تهدیدها و تخریب ها نمی هراسد و از تصمیم کارشناسانه خود که به نفع مردم گرفته است، عقب نشینی نمی کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه تاکید کرد: امروزه کسانی دم از گران کردن ارز در بودجه می‌زنند که مردم نتیجه عملکردشان را در مدیریت نرخ ارز دیده اند! قیمت دلار امروز چند تومان است؟ این عده امروز باید در جایگاه پاسخگو باشند نه مطالبه گر و اتهام زننده!

وی خاطرنشان کرد: خیال این افراد را راحت کنیم مجلس یازدهم به دنبال حذف رانت‌ها و مفاسد بودجه است چرا که نتیجه و آثار سیاست های بودجه ای سالیان گذشته را مردم در زندگی و معیشت خودشان دیده اند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: مجلس یازدهم این رویه را عوض می‌کند و اجازه نمی‌دهد با هوچی‌گری رسانه ای و مظلوم نمایی و قایم شدن پشت الفاظ فریبنده ای همچون ارز ارزان و تامین کالای اساسی مردم، فساد، رانت و زدوبند محقق شود.

زارع در همین زمینه تاکید کرد: بودجه ۱۴۰۰ باید بودجه همه مردم ایران باشد نه بودجه‌ای برای عده‌ای دلال و رانت خوار.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار