کد خبر: 1033700
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی اصفهان:
مسعود گلشیرازی گفت: برخی از اجرای مصوبات شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در استان اصفهان سرباز می‌زنند وبیشترین مشکلات صنایع استان در زمینه ارتباط با بانک‌ها ،تأمین اجتماعی و اداره مالیات است.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های اصفهان با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت شهید سلیمانی با بیان اینکه ساز و کار گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از ۹ سال گذشته در استان‌ها راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: این امر به منظور رفع مشکلات کسب و کار و تسهیل اشتغالزایی بوده است.

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۳۵۰ مصوبه در حوزه‌های مختلف برای حل مشکلات بخش خصوصی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان داشته‌ایم، ادامه داد: این مصوبات قبل از طرح در شورا در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه سازوکار اتخاذ شده برای حل مشکلات اقتصادی در استان گفتمان و همدلی است، ادامه داد: برای خدمت بهتر در جنگ اقتصادی فعلی شناخت ظرفیت‌های قانونی امری ضروری است و باید همه فعالان اقتصادی از آن استفاده کنند.

گلشیرازی با بیان اینکه در برخی موارد ممکن است مصوبات شورای گفت‌وگو اجرا نشود، گفت: دادستان اصفهان در این زمینه به صراحت اعلام کرد که عدم اجرای این مصوبات ترک فعل قانونی خواهد بود و مورد برخورد قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در برهه‌ای از زمان در ستاد تسهیل استان ۱۲ هزار مصوبه داشتیم، گفت: در کشور در زمینه قانون رکورددار هستیم و تغییر مکرر قوانین و

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با بیان اینکه بیشترین مشکل صنایع استان در زمینه ارتباط با بانک‌ها بوده است، اضافه کرد: مشکلات با تأمین اجتماعی و اداره مالیات دیگر چالش‌های بخش خصوصی بوده است.

وی گفت: گرفتار شدن تجهیزات در گمرک و مشکلات ایجاد شده در زمینه صادرات نیز از دیگر مشکلات احصا شده در بخش خصوصی بوده است.

گلشیرازی با اشاره به اینکه دعوت از هیئت‌های تجاری در دوره نهم اتاق بازرگانی گفت: طی دو سال گذشته تنها پذیرش سه گروه بودیم، اما در بستر مجازی فعالیت‌های خوبی را داشتیم و در این زمینه کرونا کمک قابل توجهی در این زمینه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در گذشته قالب هیئت‌هایی که به کشور سفر می‌کردند قصد فروش اجناس خود را داشتند که در این زمینه نیز بازنگری داشتیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در خصوص نمایشگاه بزرگ اصفهان نیز ابزار داشت: باید هشت سالن پنج هزار متری در این محل راه‌اندازی شود و کارخانه کارآفرینی نیز در این محل در دستور کار است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی نمایشگاه سنگ، پوشاک، ماشین‌آلات و … که ما در آن مزایا داریم باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: در خصوص محل سابق شرکت نمایشگاه‌ها نیز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

گلشیرازی ادامه داد: تاکنون ایده تبدیل کارخانه نوآوری و راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش نیز برای این محل پیشنهاد شده است اما به دنبال ایجاد کاربری هستیم که برای شهر منفعت داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در پایان گفت: از سوی دیگر جمع‌آوری این محل نیز پیشنهاد شد تا با تغییرات اعمال شده زیبایی‌های پل شهرستان را بیش از گذشته به نمایش بگذاریم که البته این راهکار بهتر است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها