کد خبر: 1033169
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: با انجام روزانه ۳۵۰ مورد تست کرونا، استان اردبیل از مناطق پیشرو کشور در انجام تست‌های سریع کرونا است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنامجو در نشست با مدیران بهداشت و فرمانداران شهرستان‌های استان اردبیل اظهار کرد: با انجام روزانه ۳۵۰ مورد تست کرونا، استان اردبیل از مناطق پیشرو کشور در انجام تست‌های سریع کرونا است که در صورت تخصیص سهمیه، این رقم به بیش از ۷۰۰ مورد در روز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به غربالگری جمعیت استان در قالب طرح شهید سلیمانی بیان کرد:  بسیجیان با شناسایی مبتلایان و افراد مشکوک به کرونا، فرم‌های اطلاعات آنها  را در اختیار  دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌دهند تا نسبت به قرنطینه بیماران اقدام شود.

استاندار اردبیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، اجرای طرح شهید سلیمانی و انجام تست‌های سریع شناسایی بیماران به صورت ثابت و سیار در شهرستان‌ها را از جمله علل کاهش بستری و جانباختگان کرونا  در استان دانست و بیان کرد: در حال حاضر  تعداد بستری‌ها در مراکز درمانی  از ۵۳۰  نفر به ۲۷۴ نفر رسیده و تلاش می‌شود این تعداد همچنان روند کاهش داشته باشد.

وی اضافه کرد: توجه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اقدامات نظارتی از تعداد جانباختگان روزانه کرونا در استان نیز کاسته و تعداد آنها از  ۲۲ مورد  به  چهار مورد رسیده است.

بهنامجو استمرار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را از سوی مردم ضروری خواند و افزود: با توجه به پایین آمدن آمار بستری و فوتی‌ها در بیمارستان‌ها، برخی افراد در سطح شهر از ماسک استفاده نمی‌کنند که این امر خطرناک است.

استاندار اردبیل از کسبه و بازاریان خواست که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را  به مردم  تذکر داده و مانع از ورود افراد بدون ماسک به مغازه و فروشگاه‌ها شوند.

به گفته وی ، بی‌توجهی به رعایت نکات بهداشتی موجب ایجاد محدودیت و رکود کار و اقتصاد بوده و ضرر آن متوجه همه افراد جامعه می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها