کد خبر: 1033096
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶
دبیرکل حزب‌الله لبنان یک شنبه شب در گفتگو با شبکه خبری المیادین، برای اولین بار به ابعاد جدیدی از اقدامات گسترده محور مقاومت در مهار دشمن صهیونیستی- امریکایی با همدستی دولت‌های سرسپرده عرب پرداخت. نصرالله در این مصاحبه که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت، در جای جای سخنانش، ضمن اشاره به نقش تأثیر‌گذار فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه در حمایت از گروه‌های عراقی و حزب‌الله، چگونگی دستیابی حزب‌الله به موشک‌های کورنت را تشریح و تأکید کرد که سعودی‌ها از ترور وی حمایت کرده‌اند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سیدحسن نصرالله در برنامه «حوار العام» درباره احتمال اینکه رئیس‌جمهور فعلی امریکا در روز‌های آینده دست به اقدامی بزند، گفت: «شواهد نشان می‌دهد که احتمالاً ترامپ در روز‌های باقی مانده ریاست خود دست به اقدامی بزند، البته اگر قدرت را تحویل بدهد.» او گفت که باید در مدت زمان باقی مانده از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ با هشیاری و احتیاط رفتار کرد، اما جنجال رسانه‌ای صهیونیست‌ها در این مدت نشان می‌دهد که در پس آنها، اقدامات واقعی وجود ندارد.

سیدحسن نصرالله گفت که هدف قرار دادن رهبران و فرماندهان حزب‌الله هدف مشترک امریکا و رژیم صهیونیستی است و درباره احتمال ترور وی نیز طی مدت اخیر هشدار‌هایی صادر شد. دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که او چه قبل از شهادت سردار سلیمانی و چه بعد از ترور ایشان جزو اهداف امریکا و رژیم صهیونیستی بود و قبل از انتخابات ریاست جمهوری تلاش‌ها در این راستا بیشتر شده است، چرا که ترامپ برای تأثیر در انتخابات به چنین اقداماتی نیاز داشت. او گفت: «اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که عربستان سعودی از سال‌ها پیش به ویژه بعد از جنگ علیه یمن تشویق به ترور من کرده است و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در سفری که به امریکا داشته، از آن‌ها خواسته این کار را برای او انجام دهند.»

دلتنگ سلیمانی می‌شوم

سیدحسن نصرالله که تصویری از سردار سلیمانی در سمت چپش قرار داشت، ادامه داد که شهید سلیمانی دارای شخصیت انسانی و کاریزماتیک بود و توانایی گسترده‌ای برای تأثیر گذاشتن بر کسانی که او را نمی‌شناختند داشت. او گفت: «قبل از شهادت حاج قاسم، بسیار نگران او بودم و بار‌ها به او هشدار داده بودم.» نصرالله گفت: «جنایت ترور شهید سردار سلیمانی نه‌تن‌ها جنایت امریکایی‌ها بود بلکه معتقدم که اسرائیل و عربستان سعودی نیز در این جنایت دست و مشارکت داشتند ولو این مشارکت به صورت تحریک و سوق دادن واشنگتن به این جنایت بوده باشد.»

سلیمانی خواستار انتقال موشک به غزه

دبیرکل حزب‌الله لبنان به نحوه دستیابی این حزب به موشک‌های کورنت روس در جنگ با اسرائیل اشاره کرد و گفت که وزارت دفاع سوریه این موشک‌ها را با پول خود خرید و حزب‌الله از آن در نبرد با صهیونیست‌ها استفاده کرد. شهید سلیمانی از جمله کسانی بود که خواستار تحویل این موشک‌ها به گروه‌های مقاومت در غزه بود. نصرالله گفت که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه شخصاً با خرید و ارسال این موشک‌های ساخت روسیه به حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین در غزه موافقت کرد.

هدف عادی‌سازی، ایران است

دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت که توجیه کشور‌های عربی مثل سعودی و امارات برای ارتباط با اسرائیل، ایران است، اما حقیقت آن است که فلسطین باری بر دوش‌شان بوده که می‌خواهند از آن خلاص شوند، چرا که آن‌ها دنباله‌رو امریکا بودند و طبیعتاً این مسئله آن‌ها را به سمت همکاری و عادی‌سازی با تل‌آویو سوق داد.
او روابط سردار شهید با مرجعیت دینی عراق را خوب دانست و گفت که این روابط به ویژه در پرونده‌ها و مسائل مهم تجلی یافت.

خون سلیمانی زمین نمی‌ماند

سیدحسن نصرالله خواستار محاکمه کسانی شد که اقدام به ترور شهیدان مقاومت در عراق کردند. او تأکید کرد: «پاسخ ترور شهید سلیمانی و المهندس، مسئله امروز و فرداست. خون‌شان روی زمین نمی‌ماند.»

سید حسن نصرالله گفت که هدف از تلاش‌ها برای تغییر نظام در سوریه این بود که نظامی شکننده و ضعیف جایگزین آن شود و سازش با اسرائیل را توجیه کند. به گفته دبیرکل حزب‌الله روسیه در ابتدای امر مردد بود که وارد جنگ در سوریه شود و حاج قاسم سلیمانی با استدلال و شخصیت کاریزماتیک خود آن هم روی نقشه و توضیحاتی واقعی در جلسه‌ای که با رئیس‌جمهور روسیه داشت، او را متقاعد کرد که برای مقابله با تروریست‌ها و جلوگیری از سقوط دولت سوریه، به مسئله این کشور ورود کند. او گفت: «در آن جلسه دوساعته، پوتین به حاج قاسم گفت من قانع شدم. این چیزی بود که از حاج قاسم شنیدم.

نقش سلیمانی در جنگ ۶۸ روزه

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که شهید سلیمانی چه در جنگ ۳۳ روزه و چه بعد از آن نقش مهمی داشت و تنها طی این مدت فقط ۴۸ ساعت ضاحیه را به منظور ارائه گزارش ترک کرد و بعد از آن، مسئولیت اسکان آوارگان لبنانی و سر و سامان دادن آن‌ها را برعهده گرفت.

سیدحسن نصرالله در ادامه تأکید کرد: «وضعیت، قدرت و معنویات و عزم و اراده حزب‌الله طی این مدت تغییری نکرده که بیشتر از این نیز شده است و ما همچنان سر قول خود هستیم و به شهادت علی محسن در سوریه پاسخ خواهیم داد و انتقام خواهیم گرفت.»

ایران به نیابت از کسی مذاکره نمی‌کند

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه شرایط امریکا بعد از پیروزی بایدن در انتخابات اشاره کرد و گفت: «برخی کشور‌ها می‌خواستند پرونده‌هایی باز کنند و به نیابت مذاکره کنند. ایران اینطور نیست. ایران هیچ وقت دنبال مذاکره به نیابت از کسی نبوده و نیست.» او گفت: «واشنگتن اصرار داشت که با تهران بر سر میز نشسته و پرونده عراق را بررسی کند. وقتی خیلی اصرار کردند، ایران پاسخ داد، با عراقی‌ها صحبت کنید، اگر آن‌ها صلاح دیدند، ما مانعی نداریم، اما به دو شرط؛ مذاکره با حضور طرف عراقی باشد و دوم اینکه دیدار علنی باشد.» سیدحسن نصرالله ادامه داد: «حتی در پرونده سوریه هم ایران همینطور است. مسائل را برای طرف سوری مطرح می‌کند تا خودشان تصمیم بگیرند. این مکانیزم ایران است.»

تمرکز صهیونیست‌ها بر موشک‌های نقطه‌زن

رسانه‌های صهیونیستی به دقت سخنان سیدحسن نصرالله را دنبال کردند، بخش‌های زیادی از آن را ترجمه کردند و تمرکز آن‌ها روی بخش مربوط به موشک‌های نقطه‌زن و پاسخ مقاومت به هر تجاوز احتمالی رژیم صهیونیستی به لبنان بود. بسیاری از رسانه‌های صهیونیستی به این بخش از مصاحبه نصرالله اشاره کردند که گفت، شمار موشک‌های نقطه‌زن مقاومت اسلامی در لبنان دو برابر سال قبل شده است و هر هدفی در امتداد مساحت فلسطین اشغالی را می‌تواند با دقت هدف قرار دهد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در این باره گزارش کردند که این اشاره نصرالله «پیشرفتی مهم در زمینه پدافند هوایی حزب‌الله است که در رویارویی آینده، اسرائیل را غافلگیر خواهد کرد.»

نصرالله به توانمندی‌های حزب‌الله برای مقابله با پهپاد‌های مهاجم و متجاوز رژیم صهیونیستی در آسمان لبنان اشاره کرد و گفت که این رژیم می‌داند که حزب‌الله از سلاح مناسب برای هدف قرار دادن این پهپاد‌ها استفاده می‌کند، ولی این موضوع علنی نشده است.

سیدحسن نصرالله گفت: «در خصوص توان پدافندی، ما تا حد مشخصی - در سطح پهپادها- قدرت‌مان را به اسرائیل نشان داده‌ایم. بیش از این را باید مخفی نگاه داشت تا عنصر غافلگیری برای دشمن حفظ شود. اما قطعاً چیز‌هایی داریم که اسرائیل از آن خبر ندارد. امشب اسرائیل برود دنبالش بگردد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
asghar
|
Canada
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
با سلام و صبح بخیر .با درودهای فراوان بر روفقای سردار سلیمانی . یادت گرامی باد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار