کد خبر: 1033010
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
رئیس واحد آهکسازی شرکت فولادسنگ مبارکه مطرح کرد:
علی شجاعی از تأمین پایدار و باکیفیت آهک و دولومیت کلسینۀ موردنیاز گروه فولاد مبارکه به‌عنوان مهم‌ترین هدف این شرکت یاد کرد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، رئیس واحد آهک‌سازی شرکت فولادسنگ مبارکه در تشریح ظرفیت‌های شرکت فولادسنگ مبارکه گفت: این شرکت از سال‌های گذشته، تأمین سنگ خام واحد آهک‌سازی فولاد مبارکه را عهده‌دار بوده است. در همین خصوص، با عنایت به تغییر رویکرد و استراتژی این شرکت، کورۀ فاز اول پخت آهک در اواخر سال 1395 با تکنولوژی خاص چیساکی ژاپن راه‌اندازی شد. در ادامه، کورۀ دوم نیز بدون حضور ناظر ژاپنی و با همت و عزم کارشناسان داخلی شرکت فولادسنگ و پس از پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز تست‌های لازم در آذرماه سال 98 به بهره‌برداری رسید.

رئیس واحد آهک‌سازی شرکت فولادسنگ خاطرنشان کرد: با توجه به پیچیدگی‌های خاص این تکنولوژی، مسیر سختی تا رسیدن به وضعیت مطلوب کنونی پیموده شده و شایسته است در همین زمینه از تلاش‌ها و زحمات مجید فرحاندوست، رئیس سابق واحد آهک‌سازی و سید رضا بحرینی، کارشناس این بخش و همچنین از دیگر متخصصان و همکاران واحد آهک‌سازی قدردانی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هر تکنولوژی به‌نوعی میوه و محصول زیست‌بوم تمدنی، فلسفی و فرهنگی خاص خود است و فهم زبان ویژۀ تکنیک و انطباق آن با شرایط محیطی جدید گاهی به بهره‌گیری از تجارب پیشین و صرف وقت و انرژی بیشتر نیازمند است، تصریح کرد: به لطف الهی و با پیگیری‌های مجدانۀ مدیرعامل شرکت، سخت‌کوشی و خلوص نیت کارکنان واحد آهک‌سازی و پشتیبانی سایر واحدها، از جمله همکاران حوزۀ تعمیرات، اکنون هر دو کوره در حال بهره‌برداری است و هریک از آن‌ها در هر روز به‌راحتی می‌تواند 400 تن محصول باکیفیت آهک کلسینه تولید کند

شجاعی گفت: خوشبختانه در آبان‌ماه گذشته نیز رکورد ماهانۀ قبلی تولید از حدود 18 هزار تن به بیش از 21 هزار تن و در آذرماه به بیش از 22 هزار تن افزایش یافت و امیدواریم در سایۀ الطاف الهی و تلاش کارکنان، این روند ادامه داشته باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: انتظار می‌رود با بهره‌برداری از دو کورۀ 600 تنی در طرح توسعۀ واحد آهک شرکت فولادسنگ، در آیندۀ نزدیک، آهک و دولومیت کلسینۀ موردنیاز کل گروه فولاد مبارکه، به‌شکل مطمئن و پایدار تأمین گردد.

    

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر