کد خبر: 1032715
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
حجت الاسلام حسینی امام جماعت مسجد پیامبر اعظم (ص) گفت: در حال حاضر طرح غربالگری به صورت خانه به خانه را در راستای طرح شهید سلیمانی و همچنین طرح امور مساجد، آغاز کرده‌ایم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: این روز‌ها مساجد فقط مأمنی برای عبادت و سجود محسوب نمی‌شوند بلکه تبدیل به پایگاه‌های کوچک و بزرگ مدارس انسان سازی شده‌اند و درس اخلاق، ایثار، مروت، خیرخواهی، کمک به هم نوع و. را به آن‌هایی که تشنه معرف جویی و آماده امدادرسانی هستند و با این پایگاه‌های الهی همکاری می‌کنند، می‌آموزند.

نمونه بارز حرکت عظیم، خودجوش و زیبای مساجد در ایران اسلامی را می‌توان از زمان شیوع ویروس کرونا مشاهده کرد؛ چراکه این مساجد بوده‌اند که به یُمن حضور نیرو‌های جوان و مخلص، در محلات و مناطق مختلف کشور و پایتخت پای کار آمدند و از جان و دل به خدمت رسانی پرداختند. این حضور همه جانبه و غرور آفرین مساجد در محلات جایی بیشتر و ملموس‌تر شد که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن اهتمام ورزیدند و با نگاه ایشان، روند امدادرسانی مسجدیان بیشتر و بیشتر شد و امروز نمود این حضور را در جای جای کشورمان احساس می‌کنیم.

مسجد پیامبر اعظم (ص) یکی از همان مراکز انسان پروری و خدمت رسانی است که توانسته در ایام شیوع ویروس کرونا، رنگ و بوی معرفت و عشق‌ورزی را در محله و منطقه خود با حضور نیرو‌های جهادی منعکس کند. این مسجد در یکی از مناطق شمال شرق تهران در اتوبان شهید بابایی و در شهرک شهید بهشتی قرار دارد که معمولاً میزبان جمعیت قابل توجهی است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جماعت مسجد پیامبر اعظم (ص) درباره فعالیت‌های این مسجد در مقابله با کرونا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون فعالیت‌های بسیار مؤثری در پیرامون مسجد یعنی محیط شهرک صورت گرفته و خدمات قابل توجهی به اهالی داده شده است.

به گفته وی، ضدعفونی کردن بلوک‌های شهرک، گندزدایی از محیط زندگی مردم، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در مناسبت‌ها، آماده سازی بسته‌های ارزاق در طرح کمک مومنانه، تهیه بسته‌های اقلام بهداشتی، ارائه آموزش‌های پیشگیری و. نیز در ایام از سوی مسجد پیامبر اعظم و با همراهی دیگر دست‌اندرکاران حاضر در شهرک و نیرو‌های جهادی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه کمک مومنانه به خانواده‌های کم بضاعت از ابتدای شیوع ویروس کرونا مورد توجه بوده است، گفت: البته بعد از تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهتمام به کمک مومنانه و حضور مساجد و نیرو‌های جهادی، ما نیز بر این نوع کمک‌ها و خدمت رسانی در مقابله با کرونا به صورت بیشتری توجه کردیم.

امام جماعت مسجد پیامبر اعظم (ص) خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۴ سری کمک‌های مومنانه در قالب ارزاق و مایحتاج و همچنین بسته‌های بهداشتی تهیه و به خانواده‌های کم بضاعت در نقاط محروم توزیع شده است.

وی با بیان اینکه بسته‌های کمک مومنانه شامل برنج، روغن، گوشت، حبوبات و؛ و بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی بوده است، گفت: تاکنون بالغ بر ۳۲۰ میلیون تومان هزینه کمک‌های مومنانه بوده است که حدود ۵۰ میلیون آن از سوی مسجد و حدود ۲۷۰ میلیون از سوی خیرین و ارادتمندان تقدیم شده است که این روند همچنان ادامه دارد و کمک‌های مومنانه بازهم در حال تهیه برای توزیع میان خانواده‌های کم بضاعت است.

حسینی تصریح کرد: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با کرونا و حضور مساجد در این عرصه، ما نیز بنا بر فرمایشات ایشان، بیشتر و پرشور‌تر وارد این عرصه شدیم و همچنین ضمن ارائه کمک مومنانه، ستاد مرکزی را با حضور کارشناسان و حتی پزشکان محله، در مسجد تشکیل دادیم و راهبرد‌هایی را تدوین کردیم.

وی افزود: در حال حاضر نیز طرح غربالگری به صورت خانه به خانه را در راستای طرح شهید سلیمانی و تأکیدات وزارت بهداشت و همچنین طرح امور مساجد، آغاز کرده‌ایم و ثمرات بسیار مناسبی را داشته است. شهرک شهید بهشتی دارای بلوک‌های آپارتمانی است که حدود ۸ هزار خانه در آن وجود دارد که از روز‌های گذشته طرح خانه به خانه آغاز شده است و در این طرح تب سنجی، اکسیژن سنجی، پرسش‌های متداول و … مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر در هر منزل فردی بیمار وجود داشته باشد سایر اعضای خانواده برای تست کرونا به مرکز بهداشت معرفی می‌شوند؛ ضمن اینکه اگر اهالی یک ساختمان نیازمند ضدعفونی و گندزدایی از ساختمان باشند این کار نیز انجام می‌گیرد که البته بدون درخواست این عزیزان نیز این مهم مورد توجه است و ساختمان‌هایی که در آن غربالگری انجام می‌شود نیز کار ضدعفونی انجام می‌پذیرد.

وی افزود: طرح خانه به خانه بسیار مورد توجه بوده است و رضایت حداکثری را به دنبال داشته است چرا که افراد مشکوک به ویروس شناسایی و از گسترش و شیوع بیشتر، جلوگیری می‌شود.

امام جماعت مسجد پیامبر اعظم (ص) با بیان اینکه این مسجد جمعیتی حدود ۳۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد، تاکید کرد: درخواست‌های لازم برای راه اندازی بخش تست کرونا را هم داده‌ایم و فضای لازم را مهیا کرده‌ایم، اما نیازمند امکانات کافی هستیم که امیدواریم مساعدت لازم صورت پذیرد و بتوانیم با اهتمام به این موضوع نیز از دغدغه‌های مردم در این حوزه بکاهیم.

حسینی تصریح کرد: خوشبختانه حضور مسجد و پایگاه بسیج و همه دست‌اندرکاران در مهار ویروس کرونا در این شهرک بسیار چشمگیر بوده است و این خدمات دهی همچنان ادامه دارد.

وی تعداد افراد حاضر در خدمات رسانی را بیش از ۴۰ نفر عنوان کرد و گفت: تمامی دوستانی که پای کار هستند به صورت جهادی و خالصانه بدون هیچ چشمداشتی فعالیت می‌کنند که امیدواریم اجر معنوی آن را از حضرت حق تعالی دریافت نمایند؛ در میان افراد حاضر که از بانوان و آقایان هستند افراد از سنین نوجوانی تا میانسال حضور دارند که ما نیز به نوبه خود از این عزیزان قدردانی می‌نمائیم.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار