کد خبر: 1032448
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
نخست‌وزیر مکلف لبنان بعد از دیدار با میشل عون تاکید کرد: امیدوار بودم که قبل از کریسمس دولت داشته باشیم و، اما همچنان پیچیدگی‌های صریحی وجود دارند و مسلما مشکلات سیاسی موجود مشخص هستند.
سرویس بین الملل : سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان بعد از دیدار امروز، چهارشنبه با میشل عون، رئیس‌جمهوری در کاخ بعبدا اظهار کرد: ما می‌توانیم فروپاشی را متوقف کنیم و آن نیاز به دولت کارشناسان و متخصصان دارد. من به همه تاکید می‌کنم که همچنان مصر به تشکیل دولت متخصصان هستم، میشل عون نیز بر این مساله اصرار دارد.

او تاکید کرد: تا زمان تشکیل دولت متخصصان دست از تلاش بر نمی‌دارم و فروپاشی نیاز به دولت متخصصان دارد تا در مسیر اصلاحات قدم بردارد.

حریری تصریح کرد: اختلاف احتمالا نتیجه اعتماد از دست رفته در سال‌های گذشته است که باید بین گروه‌های سیاسی آن را احیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد، سیاستمداران دیگر وقتی ندارند و باید بدانند که کشور خیلی سریع رو به نابودی است و بهتر است که دولتی متخصص از کارشناسان غیرسیاسی تشکیل شود و وزیران بر امر اصلاحات متمرکز شوند نه بر آنچه سعد حریری می‌خواهد. ما خواهان افرادی هستیم اگر اشتباه کرده‌ایم به ما نه بگویند و ما از آن‌ها برای مصلحت کشور استفاده می‌کنیم.

نخست‌وزیر مکلف تاکید کرد: شاید در تشکیل دولت تاخیر کردیم و شاید این مساله بار فشاری بر کشور تحمیل می‌کند، اما می‌توانیم تاکید کنیم عون مصر است که دولت تشکیل شود و ما به ارتباطات‌مان تا تشکیل دولت ادامه خواهیم داد.

او اظهار کرد: تصمیمات سخت و سریعی را اتخاذ خواهیم کرد و این تنها راه تلاش با هم‌پیمانان خارجی برای بازگرداندن لبنان به جایگاه عادی سابقش است.

حریری همچنین ابراز امیدواری کرد: تیم‌های سیاسی فکر کنند که در زمستان هستیم و منازلشان در اثر انفجار بندر بیروت ویران شده و باید دولت در اسرع وقت تشکیل شود و شهروندان احساس کنند که شبکه امنیتی آن‌ها را حمایت می‌کند. همچنین انتظار داریم که تمام گروه‌ها در طول کریسمس به فکر مردم نیازمند باشند و بدانند که باید دولت وجود داشته باشد و ارتش و گروه‌های امنیت داخلی نیاز به تامین مایحتاج دارند. مردمی که شغلی ندارد از هیچ چیزی شکایت نمی‌کنند. بزرگی لبنان به لبنانی‌هاست و ما به عنوان لبنانی‌ها قادریم که این فروپاشی را متوقف کنیم و باید همه کرنش داشته باشیم و به مصلحت کشور توجه کنیم تا فداکاری به خاطر کشور برای ما راحت شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار