کد خبر: 1032421
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
طی مراسمی؛
طی مراسمی جهانگیر مسعودی به عنوان دادستان جدید میاندوآب و مختار اصلانی به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی بخش کشاورز احکام خود را از ریاست دادگستری آذربایجان غربی دریافت کردند.

علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این مراسم ضمن تشریح سیاست های تحولی قوه قضائیه و پیشرفت های چشمگیر دو سال اخیر گفت: این سیاست ها به تأیید مقام معظم رهبری رسیده و اخیراً هم اصلاحاتی برای هموار نمودن مسیر تحول و سرعت بخشی در اقدامات و ایجاد رضایت مندی مراجعین که سرمایه اجتماعی دستگاه قضا هستند، اعمال شده است.

وی افزود: امروز قوه قضائیه قوه ای تحول محور، پویا و پرتحرک در راستای میثاق ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یعنی قانون اساسی که ملهم از موازین شرع و وحی می باشد در حرکت است.

گروسی بااشاره به اینکه دادرسی الکترونیک که در گذشته نزدیک حتی باورش سخت بود محقق شده است،یادآورشد: سیستم انفورماتیک دستگاه قضا از جمله سیستم های پیشرفته ای است که با به کاربست همه ظرفیت های این سیستم بسیاری از آسیب ها معضل های نظام سنتی رفع شده جلوی هزینه های اضافی و گاهاً گزاف گرفته شده، در وقت مردم بسیار صرفه جویی و به تبع آن کرامتشان در دستگاه مضاعف گردیده است.

وی در زمینه رسیدگی به پرونده های معوق افزود: بیش از ۹۰% پرونده های معوق تعیین تکلیف شده و پرونده رسوبی به آن معنا در دادگستری استان وجود ندارد.

رئیس شورای قضائی استان ضمن قدردانی از دادستان قبلی حوزه قضائی میاندوآب ضمن تبیین وظایف خطیر دادستان بیان کرد: این تغییر و تحول و آمدن و رفتن ها طبیعت مسئولیت هاست اصل و هدف بایستی خدمت به مردم و طاعت پروردگار باشد. هر مسئولی در یک مدت متعارف بار مسئولیت را به دوش کشیده و پس از آن جای خود را به نیروهای جدید با خلاقیت های ویژه و ابتکارات تازه می دهد تا با استفاده از تجربیات آنان با انرزی مضاعف در تحقق آرمان های نظام مقدس اسلامی تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در پایان اظهار کرد: حضور مستمر دادستان در حوزه قضائی و تعامل جدی توأم با اقتدار و حفظ استقلال دستگاه قضا با مسئولین شهر، اقدامات و تلاش پیگیر در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندانها، حساسیت خاصی در زمینه مبارزه با مظاهر فساد در هر رده و صنف، برخورد بدون اغماض با اشرار و اراذل و اوباش و تعدی کنندگان به امنیت و آرامش مردم، همکاری و همراهی آموزش محور با ضابطین دادگستری، دفاع جدی از کیفرخواست ها، مراقبت و صیانت از همکاران در مقابل آسیب هایی که به اقتضاء مسئولیت متوجه آنهاست، مواردی است که تأکیداً از دادستانها مورد انتظار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر