کد خبر: 1032255
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل:
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل اعلام کرد: بیش از 500 هزار خانوار استان اردبیل از گاز طبیعی بهره‌مند هستند که از این تعداد، ۳۶۸ هزار و ۶۰۰ مشترک شهری و ۱۳۳ هزار و ۴۲۶ مشترک نیز روستایی هستند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سردار اسماعیلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۳۳ هزار و ۴۲۶ خانوار در یک هزار و ۳۵۰ روستای این استان به شبکه کشوری گاز طبیعی لوله‌کشی شده متصل شده و از خدمات انرژی پاک بهره‌مند هستند.

وی بیان کرد: در سال ۱۳۹۲ و در آخرین ایام کار دولت دهم، ۴۰۰ روستای استان به شبکه گازرسانی کشور متصل شده بود که تنها ۵۶ درصد از خانوار روستایی را پوشش می داد ولی در دوره خدمت دولت تدبیر و امید، ۹۵۰ روستا گازرسانی شده و میزان بهره‌مندی خانوارهای روستایی به ۹۵ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل اضافه کرد: با گازرسانی به بقیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار ، تا یک سال آینده اردبیل به استانی سبز در زمینه گازرسانی تبدیل می‌شود.

وی همچنین افزود: طی سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید، پروژه‌های گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار و واحدهای صنعتی به سرعت انجام شده به طوری که صدها روستا و واحد صنعتی از سال ۹۲ تاکنون به شبکه گازرسانی کشور متصل شده‌اند و این امر علاوه بر آغاز مهاجرت معکوس، زمینه ساز شکوفایی اقتصادی منطقه را نیز فراهم کرده است.

اسماعیلی ضریب نفوذ گازرسانی در مناطق شهری را ۱۰۰ درصد و در مناطق روستایی این استان را ۹۵ درصد ذکر کرد و افزود: استان اردبیل در حوزه گردشگری، صنعتی و کشاورزی طی سال‌های اخیر در مسیر توسعه قرار گرفته و نیاز انرژی نیز در حال افزایش است و بر این اساس، شرکت گاز نیز خدمات خود را برنامه‌ریزی کرده است.

وی با اشاره به بهره‌مندی یک هزار و ۴۸۰ واحد صنعتی عمده و جزو استان اردبیل از گاز طبیعی اظهارکرد: گازرسانی به واحدهای صنعتی در دوره خدمت دولت تدبیر و امید با رشد بیش از ۵۰ درصدی، افزایش چشمگیری داشته به طوری که ۵۰۴ واحد صنعتی از سال ۹۲ تاکنون گازرسانی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل بیشترین نیاز به انرژی را مربوط به بخش کشاورزی و صنعتی عنوان کرد و گازرسانی به صنایع را در راستای محرومیت‌زدایی و توسعه صنعتی و اشتغال‌زایی از مهم‌ترین اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم ذکر کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر