کد خبر: 1032254
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
مدیر ثبت و احوال استان اردبیل:
مدیر ثبت و احوال استان اردبیل گفت: براساس آمار ثبت احوال استان اردبیل آمار جمعیت استان اردبیل به یک میلیون ۳۲۵ هزار و ۲۶۹ نفر رسیده است که ۶۸ درصد شهری و ۳۲ درصد روستایی است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شهرام رسولی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: میزان فوتی‌ها در استان اردبیل در 8 ماهه امسال 6310 نفر بوده است که نسبت به سال گذشته 36 درصد افزایش یافته است.

رسولی با بیان اینکه براساس آمار ارائه شده در روز 25 نفر در اردبیل فوت می‌شوند، افزود: این امر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که به ازای هر 100 فوتی زنان، 125 فوتی مردان را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: آمار ولادت در 8 ماهه امسال نیز 12 هزار و 53 مورد بوده است که نسبت به سال گذشته 8.9 درصد کاهش یافته است و به نوعی هر روز 49 مورد ولادت در استان اردبیل وجود دارد.

مدیر ثبت و احوال استان  اردبیل با بیان اینکه در کنار کاهش زاد و ولد جمعیت سالمندی این استان نیز در حال افزایش است گفت: پیش‌بینی شده تا 20 سال آینده آمار سالمندان استان از حدود 100 هزار نفر کنونی به 350 هزار نفر برسد.

رسولی خاطر نشان کرد: ازدواج در 8 ماهه امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته 5.3 درصد افزایش داشته است که در8 ماهه امسال 7هزار و 791 مورد ازدواج در استان رقم خورده که به طور روزانه حدود 32 ازدواج و در هر ساعت حدود یک ازدواج است.

وی گفت: نرخ عمومی ازدواج در استان حدود 8 است که به ازای هر هزار نفر جمعیت حدود 8 ازدواج در استان اردبیل صورت گرفته است  و میانگین سنی ازدواج برای زوج 29.7 و برای زوجه 23.7 بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر