کد خبر: 1032247
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
شمخانی:
دبیر شورای عالی امنیت ملی دردیدار مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان گفت که جمهوری اسلامی مصمم است با گرفتن انتقام سخت از آمران و عاملان ترور شهید سلیمانی، از تداوم اقدامات تروریستی، تشنج آفرین و ضد امنیتی آمریکا و عمالش جلوگیری و آنان را وادار به خروج از منطقه کند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان صبح امروز (سه‌شنبه) و در بدو ورود به تهران با دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار، شمخانی با تبیین سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تقویت حسن همجواری و برقراری روابط راهبردی با همه همسایگان عنوان کرد: افغانستان به دلیل اشتراکات و پیوند‌های فراوان بین دو ملت از جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

وی با ابراز خرسندی از افتتاح راه آهن خواف - هرات و ابراز امیدواری نسبت به اینکه این پروژه بتواند نقش موثری در ارتقا و تحکیم روابط دو کشور و رفاه و پیشرفت اقتصادی مردم افغانستان داشته باشد، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه روابط در همه زمینه‌ها را حیاتی و اجتناب ناپذیر توصیف کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به تهدیدات و منافع مشترک دو کشور در موضوعات مختلف به ویژه مسئله گسترش تروریسم و ضرورت ایجاد ثبات و امنیت در منطقه، بر حمایت قاطع ایران از دولت قانونی افغانستان و لزوم افزایش همکاری و تعامل بین تهران - کابل در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی تاکید کرد.
شمخانی با بیان اینکه آمریکا در طی یک سال گذشته اقدامات ناامن ساز خود را در منطقه غرب آسیا تشدید و با ترور ناجوانمردانه فرماندهان ارشد مبارزات ضد تروریستی سردار قاسم سلیمانی ابومهدی المهندس این رفتار را به اوج رساند، گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم است با گرفتن انتقام سخت از آمران و عاملان این جنایت تاریخی، از تداوم اقدامات تروریستی، تشنج آفرین و ضد امنیتی آمریکا و عمالش جلوگیری و آنان را وادار به خروج از منطقه کند.

وی با هشدار نسبت به تشدید و توسعه فعالیت‌های داعش در افغانستان و خطراتی که از این ناحیه برای مردم این کشور و دیگر کشور‌های منطقه ایجاد خواهد شد، بر ضرورت هوشیاری، همکاری و اشتراک مساعی همه کشور‌ها برای دفع شر کامل این غده سرطانی تاکید کرد.


منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار