کد خبر: 1032125
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
بیست و هشتمین جلسه ستاد بازی‌های پارالمپیک و پاراآسیایی به صورت وبینار برگزار شد و در این نشست رییس کمیته ملی پارالمپیک بر سلامتی ورزشکاران تاکید داشت.
به گزارش جوان آنلاین و به نقل از کمیته ملی پارالمپیک، وبینار ستاد بازی‌های پارالمپیک و پاراآسیایی برگزار شد. در این جلسه تصویب شد که تعداد روز‌های اردو‌های آمادگی بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ تا پایان سال جاری افزوده شود. به این ترتیب که اولویت اول (شانس طلا) از ۲۵ روز به ۳۰ روز، اولویت دوم (شانس نقره) از ۲۰ روز به ۲۵ روز، اولویت سوم (شانس برنز) از ۱۵ روز به ۲۰ روز و اولویت چهارم از ۱۰ روز به ۱۵ روز تبدیل شود.

ضمنا فدراسیون‌ها موظف شدند فیلم تمرینات ورزشکاران را تهیه و به کمیته پارالمپیک ارسال کنند.

در بخش دیگری از جلسه نیز تصمیم گرفته شد که فدراسیون ها، نمونه پیشنهادات تجهیزات و البسه مورد نیاز را تا ۲۵ بهمن جهت بررسی در کارگروه تخصصی به پارالمپیک ارسال نمایند.

در خصوص بازی‌های پاراآسیایی جوانان بحرین ۲۰۲۱ نیز مقرر شد که فدراسیون‌ها برای رشته‌های بدمینتون، تنیس، گلبال، اشنا، دوومیدانی، پاراوزنه برداری، بوچیا، بسکتبال با ویلچر و تکواندو تا پایان سال جاری، حداقل یک دوره استعدادگزینی را جهت ارزیابی اولیه وضعیت جوانان اجرا کنند و پیشنهادات پارالمپیک و فدراسیون‌ها برای بهبود وضعیت جوانان در جلسه بعد مورد بررسی قرار گیرد.

خسروی وفا: سلامتی ورزشکاران را فدا نکنیم

محمود خسروی وفا، رییس کمیته ملی پارالمیپک در این نشست اظهار کرد: پیشنهاد داریم که تعداد روز‌های اردو‌ها را بیشتر کنیم تا استاندارد قرنطینه را در شرایط کرونایی رعایت کرده باشیم. نباید سلامتی ورزشکاران را فدای چیز دیگری کنیم. از ورود و خروج مکرر مربی، ورزشکاران و عوامل برگزاری در طول مدت برگزاری اردو‌ها باید پرهیز شود تا ویروس به شرکت کننده‌ها انتقال داده نشود.

وی افزود: برای بیشتر شدن تعداد روز‌های اردوها، تیم‌های ملی مهم هستند و نباید اسیر برگزاری لیگ باشیم. در واقع، برنامه تیم‌های ملی مقدم بر برگزاری لیگ است و لیگ‌ها باید در خدمت تیم‌های ملی باشند.

خسروی وفا با تاکید مجدد بر کنترل وضعیت پزشکی ورزشکاران خاطرنشان کرد: در ستاد تصویب شده بود که ورزشکاران با خوداظهاری در شرایط کرونایی، آخرین وضعیت سلامتی و پزشکی خود را گزارش کنند، ولی متاسفانه فقط یک سوم این کار را انجام داده اند و بعضا به طور ناقص؛ لذا تاکید می‌کنم که حمایت‌ها و پرداخت‌ها منوط به خوداظهاری صورت خواهد گرفت.

رییس کمیته ملی پارالمیپک همچنین در پایان در خصوص لزوم برگزاری اردو‌ها متناسب با شرایط آب و هوایی توکیو نیز تاکید کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار