کد خبر: 1031989
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:
کانادا به دنبال این است که سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران را تعمدی اعلام کند ولی تاکنون اقدام آن‌ها ناکام مانده است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تهدید وزیر امور خارجه کانادا مبنی بر شکایت از ایران به دیوان لاهه درباره سقوط هواپیما اوکراینی گفت: همان طور که مشخص است این اتفاق خطای انسانی بوده و ایران عذرخواهی کرد.

حیدری ادامه داد: با توجه به باز خوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی از سوی متخصصان این امر مشخص شد سقوط هواپیمای اوکراینی خطای انسانی بوده و غیرعمدی بودن آن محرز شد. دلیلی ندارد تعمدی باشد، چون کشوری برای خراب کردن چهره خودش تلاش نمی‌کند، از طرف دیگر سقوط هواپیمای اوکراینی به کشورمان لطمه زد و باز خورد‌های زیادی داشت. وی ابراز کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی در شرایط حساسی قرار داشت چنین امری طبیعی بود و این اتفاق از نظر بین‌المللی هیچ سودی برای ایران نداشته است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: امریکا، کانادا و رژیم صهیونیستی با دامن زدن سقوط هواپیمای اوکراینی تلاش دارند از آب گل آلود ماهی بگیرند و از آنجایی که بحث بین ایران و اوکراین است نتیجه‌ای عاید آن‌ها نخواهد شد. وی یادآور شد: ممکن است تعدادی کانادایی در هواپیمایی بوده باشند، اما از نظر حق شهروندی قابل پیگیری است، بر این اساس اینکه بخواهند مسیر اصلی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی را به انحراف بکشانند برای چهره کانادا خوب نیست. نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب خاطرنشان کرد: این گونه اظهارات چهره این کشور را در دیپلماسی بین المللی خدشه دار می‌کند، پس بهتر است کانادا به اصول منطقی و دیپلماسی برگردد و اظهارات خود را بر مبنای این اصول قرار دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار