کد خبر: 1031956
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
در روز روشن سلبریتی ایرانی در برنامه‌ای که اکثر مخاطبان آن نوجوانان هستند ادای گفتار ناشنوایان و کم شنوایان را در می‌آورد! آب از آب تکان نمی‌خورد! شما خانواده فرزند معلول ناشنوا نیستید که بدانید کودکشان چه زجر و آزاری را در قبال این رفتار‌ها تحمل می‌کند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بخش‌هایی از جدیدترین قسمت شب‌های مافیا که از برنامه نماوا نمایش داده شد، موجب رنجش جامعه معلولان ناشنوا و خانواده هایشان شده است.

در بخشی از این برنامه «هومن حاجی عبداللهی» رفتار ناشنوایان را تقلید می‌کند و بازیگران حاضر در صحنه هم با صدای بلند می‌خندد.

مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران نسبت به این بخش از برنامه واکنش نشان داد و گفت:وقتی از ابتذال فرهنگی و فقر تولید محتوا می‌گوییم دقیقا از چه چیزی حرف می‌زنیم؟ در سری جدید مجموعه بازی شب‌های مافیا در پخش نماوا که با تایید وزارت ارشاد و تیغ‌های برنده سانسور در صداوسیما تولید شده سلبریتی ایرانی در برنامه‌ای که اکثر مخاطب آن نوجوان هستند کاملا بی هیچ تردیدی ادای گفتار ناشنوایان و کم شنوایان را در می‌آورد! آب از آب تکان نمی‌خورد! شما خانواده فرزند معلول ناشنوا نیستید که بدانید کودکشان چه زجر و آزاری را در قبال این رفتار‌ها تحمل می‌کند، اما انسان هستید و انسانیت و شرافت انسانی حکم می‌کند آزاده باشید و معترض!

«علی همت محمود نژاد» ادامه داد:در آخرین سری از شام ایرانی شاهد توهین وقیحانه بهاره رهنما به قوم شریف و غیور لر بودیم که دوشیزگان لر را در قیاسی زشت و زننده با بازیگر هالیوودی که در هیچ کجای فرهنگ اصیل ایرانی جایی ندارد به میان آمد! او که با قیاسی دختر لر ماجرا را به تمسخر قوم لر کشید با اعتراضات شهروندان لر و مردم ایران مجبور به عذر خواهی شد! حالا چطور و چرا سکوت کرده اید؟ چون جامعه ناشنوایان مظلوم هستند؟ چون معلولین رسانه ندارند؟ چون ناشنوایان بلاگر ندارند؟

مدیر عامل انحمن دفاع از حقوق معلولان ایران گفت: انسانیت حکم می‌کند که هومن حاجی عبدالهی بیاید بگوید قصدش تمسخرنبوده!

انسانیت حکم می‌کند که حامد آهنگی و محمدرضا علیمردانی و هادی کاظمی که هم پای عبدالهی می‌خندند و نمی‌فهمند هر ریشخند آنان چنگی بر قلب جامعه معلولین است بیایند و عذر بخواهند، بیایند برای آینده این بچه‌های معلول معذرت خواهی کنند!

اگر حامی نیستید لااقل زخم نباشید! معلولین مانند اقوام ایرانی رسانه قوی ندارند.‌ای کاش مردم، رسانه مظلومیت جامعه معلولین باشند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار