کد خبر: 1031905
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
رئیس دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: با توجه به ظرفیت گسترده و بالای آذربایجان‌شرقی انتظار می‌رود فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان در سامانه بچه‌های مسجد بیشتر شود.

حسین براتی، در دیدار با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: بهره مندی از ظرفیت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانی در تسهیل امور مربوط به صدور مجوز و ثبت فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد ضروری است.

وی با اشاره به برگزاری دومین رویداد ملی فهما با عنوان «ایران قوی»، اظهار داشت: رویداد ملی فهما امسال با سال گذشته تفاوت هایی دارد و آمارها و ارقام نشان دهنده میزان فعالیت هر استان، شهرستان و کانون خواهد بود.

رئیس دبیرخانه شورای سیاست گذاری فهما با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر استان های کشور، گفت: نمایندگان ولی فقیه در هر استان ریاست شورا را بر عهده دارند که انتظار می رود جلسات این شورا به صورت منظم مطابق اساسنامه ستاد برگزار شود.

براتی، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم محمد محمدپور، مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، یادآوری کرد: نگاه دلسوزانه و پیگیری ارزشمند برای ارتقای نقش و جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد نشان از عمق تعلق خاطر آن مرحوم نسبت به مفاهیم دینی و مذهبی داشته است.

 سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی هم گفت: نیروهای افتخاری، هنرمند و خلاق کانون‌های مساجد در زمان کنونی باید در تولیدات هنری و جریان سازی فرهنگی نقش آفرینی کنند.

علی پیروزمنش با اشاره به تنوع و گستردگی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: زیست بوم بچه های مسجد بستری مناسب برای نقش آفرینی اعضای کانون های مساجد در فضای مجازی شده است.

وی با بیان این‌که شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه وارد کرده است، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز از این مسأله مستثنی نیستند و این بیماری بر فعالیت آنان نیز تاثیر منفی گذاشته است.

پیروزمنش، با گرامیداشت یاد و خاطره محمد محمدپور، مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد  اسلامی، ادامه داد: پیگیری مستمر امور، خلاقیت، جذب اعتبارات ملی و استانی، نقدپذیری، روحیه جهادی در کار، تعهد و اشرافیت در حوزه کاری از جمله ویژگی های وی بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت کانون های مساجد استان و روند اجرای رویداد ملی ایران قوی (فهما ۲) گفت: با هماهنگی های انجام شده و با لحاظ تجربه رویداد فهما ۱ در سال گذشته، بر پیگیری تمام فرآیندهای تعریف شده در سامانه بچه های مسجد اهتمام می شود.

محمد هادی نیا، با بیان اینکه در این راستا صدور مجوز الکترونیکی و ثبت فعالیت های کانون های فرهنگی هنری در دوران شیوع کرونا بی وقفه پیگیری می شود، افزود: پشتیبانی و حمایت تجهیزاتی در موفقیت و همراهی کانون ها موثر است و نیازمند حمایت های استانی و کشوری در این زمینه هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر