کد خبر: 1031877
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
زورگیرانی که فیلم‌شان در فضای مجازی منتشر شده بود بازداشت شدند
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تهران از بازداشت اعضای دو باند سرقت خبر داد که انتشار فیلم زورگیری آن‌ها در فضای مجازی جنجال به پا کرده بود، بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  سردار حسین رحیمی توضیح داد: اولین پرونده مربوط به زورگیری از دو خانم بود که هر دو از کادر درمان عرصه سلامت بودند. براساس تحقیقات انجام شده این دو خانم پس از پایان کار و مراجعه به خانه، گرفتار سه سارق زورگیر شدند که فیلم آن در فضای مجازی پخش شد. همزمان با انتشار فیلم و مطرح شدن شکایت مأموران کلانتری‌۱۰۸ نواب در این باره تحقیق کردند و کمتر از چهار روز موفق شدند دو نفر از سارقان را که قصد سرقت داشتند در جریان یک درگیری مسلحانه بازداشت کنند و تلاش برای بازداشت عضو فراری باند در جریان است. رئیس پلیس تهران ادامه داد: دومین پرونده مربوط به زورگیری از یکی از مشتریان بانک بود که سارقان سوژه خود را تعقیب کرده و او را در حالی که به یک مغازه پناه برده بود گرفتار کرده و از او سرقت کردند که متهمان بازداشت شدند.

ماجرای اولین زورگیری

چند شب قبل دو زن جوان وحشت زده به اداره پلیس رفتند و از دو زورگیر خشن شکایت کردند. یکی از شاکیان گفت: خاله‌ام دکتر داروساز است و هر دوی ما در داروخانه کار می‌کنیم. ساعت‌۲۳ داروخانه را بستیم و با تاکسی اینترنتی راهی خانه شدیم. داخل کوچه از خودرو پیاده شدیم و در حالی که زنگ خانه‌مان را به صدا در آورده‌بودم، پسر جوانی که نقاب به صورت داشت به من حمله کرد و کیفم را به شدت کشید. من زمین خوردم و کیفم از دستم رها شد و سارق آن را برداشت که همراه خاله‌ام به سمت آن‌ها رفتیم و قصد داشتیم کیف را پس بگیریم که کیفم روی زمین افتاد و تمامی وسایلم ریخت. دراین لحظه همدست او که لباس سفید به تن و ماسک بهداشتی هم به صورت داشت با قمه به طرف من آمد، اما خاله‌ام مرا کنار کشید که قمه به من اصابت نکند. سپس همان مرد کاپشن سفید که در جدال با ما ماسکش افتاده بود به سراغ من آمد و گوشی‌ام را گرفت و تهدید کرد رمز گوشی‌ام را به او بدهم. درگیری آن‌ها با ما ۳۶‌ثانیه بیشتر طول نکشید و در حالی که فریاد‌های کمک خواهی ما به آسمان بلند شده بود آن‌ها گوشی‌ها و کلید داروخانه و پول‌های ما را سرقت و فرار کردند. با این شکایت تیمی از مأموران کلانتری‌۱۰۸ نواب به دستور قاضی علی وسیله‌ایرد موسی، بازپرس شعبه‌۵ دادسرای ویژه سرقت برای شناسایی زورگیران خشن وارد عمل شدند. بدین ترتیب مأموران پلیس راهی محل حادثه شدند و برای شناسایی سارقان، دوربین‌های مداربسته آنجا را بازبینی کردند. بررسی‌ها نشان داد سارقان پس از سرقت سوار خودروی پژو پرشیایی سفید رنگی شده و از محل گریخته‌اند و خودروی پراید سفیدی هم که برای آن‌ها زاغ‌زنی می‌کرده‌است، پشت سر آن‌ها رفته است.

زورگیری از سیگار فروش

در حالی که چند تیم از مأموران کلانتری‌۱۰۸ نواب جست‌وجو برای دستگیری متهمان را آغاز کرده بودند به مأموران پلیس خبر رسید چند پسر قمه به دست ساعت‌۲ بامداد جمعه به مرد سیگار فروشی که کنار خیابان بساط کرده بود حمله کرده و چند بوکس از سیگار‌های او را سرقت کرده‌اند.

وقتی مأموران پلیس به محل حادثه رسیدند، شاکی که از ترس شوکه شده‌بود، گفت: من شب‌های مشتریان زیادی دارم و به همین خاطر همیشه تا نیمه‌های شب سیگارهایم را کنار خیابان بساط می‌کنم. ساعت حدود‌یک بامداد بود که دو پسر که یکی از آن‌ها قمه سامورای به پشتش بسته بود به من نزدیک شدند. پسر خشن قمه را از پشتش بیرون کشید و روی گردن من گذاشت و تهدید کرد هیچ حرکتی نکنم. از ترس نفسم و زبانم بند آمده بود و دست و پایم می‌لرزید که آن‌ها ۱۰‌بوکس سیگار و ۲‌میلیون تومان پول مرا به زور گرفتند و فرار کردند. مأموران در بررسی‌های بعدی دریافتند، سارقان مرد سیگار فروش همان دو زورگیر خشنی هستند که از خانم دکتر و خواهر‌زاده‌اش زورگیری کرده بودند.

طرح مهار

بدین ترتیب مأموران برای دستگیری متهمان طرح مهار را به اجرا گذاشتند تا اینکه دقایقی بعد دو سارق را سوار بر خودروی پرشیا در یکی از خیابان‌های اطراف شناسایی کردند. متهمان با دیدن مأموران فرار کردند، اما خیلی زود در یک تعقیب و گریز کوتاه به دام افتادند. صبح دیروز دو متهم در پلیس‌آگاهی با شاکیان روبه‌رو شدند. سارقان زورگیر سرقت از خانم دکتر و خواهر‌زاده او را انکار کردند، اما سرقت مرد سیگار فروش را قبول داشتند و مدعی شدند که در عالم مستی دست به سرقت زده‌اند.

ماجرای دومین فیلم

در جریان دومین فیلمی که در فضای مجازی پخش شده بود دو زورگیر قمه به دستی از مرد جوانی ۹‌میلیون تومان سرقت می‌کنند. آن روز مردی درخیابان بنی هاشم در حالی که ۹‌میلیون تومان همراه داشت از بانک خارج می‌شود و در دام دو زورگیرگرفتار می‌شود. او ابتدا به داخل یک مغازه فرار می‌کند، اما سارقان او را تعقیب و داخل مغازه پول‌هایش را سرقت کرده و فرار می‌کنند. تحقیقات کارآگاهان اداره‌پنجم پلیس‌آگاهی نشان داد که متهمان همان سارقانی هستند که چندی قبل هم ۱۴‌کیلو طلا سرقت کرده بودند. یکی از متهمان گفت که پنج‌سابقه کیفری دارد و آخرین بار پس از آزادی برای تأمین هزینه درمان مادرش وارد سرقت شده است.

گفتگو با یکی از متهمان

چند سال داری؟

من ۲۲‌سال دارم.

چطور با همدستت آشنا شدی؟

او موتور ساز است و بچه محل هستیم.

چه شد که با این سن کم باند سرقت تشکیل دادید؟

ما باند سرقت تشکیل ندادیم.

اما شما در یک شب دوبار با سلاح سرد مرتکب سرقت شدید؟

نه، ما فقط یکبار سرقت کردیم.

سرقت از خانم دکتر و خواهرزاده او را قبول نداری؟

نه ما نبودیم.

اما دوربین مداربسته خودروی شما را نشان می‌دهد؟

[سکوت می‌کند]
 
سرقت از سیگار فروش را که قبول دارید؟

بله.

چرا از او سرقت کردید؟

آن شب مست بودیم و با چند نفر هم درگیر شده‌بودیم که چند ساعت بعد از درگیری آن‌ها را کنار بساط سیگار فروش دیدیم و در نهایت هم بعد از درگیری با آنها، سیگار‌های مرد سیگار فروش را هم سرقت کردیم.

بیشتر توضیح بده.

درگیری ما با آن‌ها به ۱۰‌روز قبل بر می‌گردد. آن روز با تعدادی از بچه‌های پارکی در آن نزدیکی به خاطر دختری درگیر شدیم. آن‌ها تعدادی از بچه‌های ما را کتک زدند تا اینکه شب حادثه هم تعدادی از دوستانمان دوباره با آن‌ها مشاجره کرده بودند. آن شب ما مست بودیم و تصمیم گرفتیم برویم پارک حال آن‌ها را بگیریم. وقتی نزدیک مرد سیگار فروش رسیدیم چند پسر جوان کنار او بودند که فکر کردیم همان طرف‌های دعوا هستند و با آن‌ها درگیر شدیم. در آخر به خاطر مستی سیگار‌های مرد سیگار فروش را هم سرقت کردیم.

همیشه قمه همراه دارید؟

همیشه برای دفاع از خودمان قمه داریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار