کد خبر: 1031866
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱
باخت با اشتباه بچگانه
پرسپولیس با شکست مقابل اولسان هیوندای کره چنوبی باز هم از رسیدن به قهرمانی در آسیا بازماند تا حسرت فوتبال ایران برای رسیدن به قله باشگاه‌های آسیا ۲۸ ساله شود. پرسپولیس دیروز در حالی ۲ بر یک باخت که سیستم کمک‌داور ویدئویی نقش بسزایی در قهرمانی نماینده کره جنوبی داشت.
فریدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پرسپولیس دیروز به دو اشتباه بچگانه باخت. جایی که VAR با آن‌ها مهربان نبود و با دو پنالتی آرزو‌های ارتش سرخ به باد رفت. پرسپولیس دفاع خود را مستحکم چیده بود، به‌گونه‌ای که کوچک‌ترین فرصتی را به مهاجمان اولسان نداد، اما سرخ‌ها و گل‌محمدی فکر همه چیز را کرده بودند به جز سیستم کمک‌داور ویدئویی و اشتباهات همان دفاعی که نقطه قوت پرسپولیس بود.

بازی را اولسان هیوندا بهتر شروع کرد. پرسپولیس ترجیح داده بود با تمرکز در زمین خود چشم به ضدحملات داشته باشد و همین مسئله باعث شده بود اولسان حملات گسترده‌ای را روی دروازه سرخ‌ها تدارک ببیند و لحظات نفسگیری را برای پرسپولیسی‌ها رقم بزند. با این حال پرسپولیس هم تک‌موقعیت‌هایی داشت که البته چندان خطرناک نبودند.

فشار نماینده کره خیلی زود فروکش کرد و بازی متعادل شد و پرسپولیس این فرصت را پیدا کرد تا بر توپ و میدان مسلط شود، اما دوری از شرایط مسابقه و بازی نکردن بیش از حد، درست در همین لحظات تأثیر خود را در روند حرکت شاگردان گل‌محمدی نشان داد. پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار داشت، اما زهر و استحکام کامل و تمام را نه. با این حال در دقیقه ۴۵، اشتباه مدافعان اولسان و توپ‌گیری خوب عبدی با ضربه فنی و دقیق مهاجم جوان پرسپولیس همراه شد تا سرخ‌ها یک بر صفر جلو بیفتند، اما در حالی که همه تصور پیروزی پرسپولیس در نیمه اول را داشتند خطای احمد نوراللهی در محوطه جریمه توسط VAR پنالتی تشخیص داده شد، آن هم در شرایطی که حتی وقت‌های تلف شده نیمه اول هم تمام شده بود. ضربه جونیور، مهاجم برزیلی اولسان را حامد لک دفع کرد، اما در برگشت و در تعلل مدافعان پرسپولیس خود جونیور توپ برگشتی را به گل مساوی کره‌ای‌ها تبدیل کرد تا دو تیم با حساب یک - یک به رختکن بروند.

هنوز نیمه دوم درست جا نیفتاده بود و پرسپولیس بهتر ظاهر شده بود که اشتباه وحشتناک مهدی شیری در کنترل توپ با دست بار دیگر داور را به سمت VAR کشاند و باز هم نقطه پنالتی به ضرر پرسپولیس نشان داده شد. جونیور این‌بار با اطمینان بیشتر و برخلاف جهت حرکت لک توپ را به گل تبدیل کرد تا کره‌ای‌ها ۲ بر یک جلو بیفتند.

این اصلی‌ترین اتفاق نیمه دوم بود و بعد از آن پرسپولیس صاحب توپ و میدان شد، اما درست مانند نیمه اول حملات سرخ‌ها آن استحکام و قدرت لازم را نداشت و نتوانست تهدیدی برای دروازه کره‌ای‌ها باشد. حتی VAR هم به داد پرسپولیس نرسید و در حالی که همه جوره بازی را برای کره‌ای‌ها درآورد در دقایق پایانی خطا روی احمد نوراللهی را تشخیص نداد تا پرسپولیس حتی از این منظر هم به اولسان ببازد.

پرسپولیس دیروز چوب بازی نکردن‌هایش را خورد. البته نباید در این میان از شیطنت‌های ای‌اف‌سی در محرومیت عیسی آل‌کثیر هم به‌سادگی گذشت. هرچند که پرسپولیس به‌رغم تمام این نواقص و کمبود‌ها تیم برتر میدان بود و اولسان تیمی نبود که به این راحتی قهرمانی را از چنگ فوتبال ایران در بیاورد. پرسپولیس دیروز قبل از شروع بازی به‌لحاظ روحی و روانی نسبت به حریف کم آورده بود. تقدیم دو پنالتی بچگانه به تیمی که به‌جز یک موقعیت هیچ خطر جدی دیگری روی دروازه پرسپولیس نداشت، مؤید این نکته مهم است که پرسپولیس به لحاظ روحی و روانی آماده این مسابقه نشده بود. جالب اینکه ایراد بازی نکردن با سپری شدن زمان برطرف شد و پرسپولیس بر بازی مسلط شد، اما اشتباهات بچگانه کاری کرد که سرخ‌ها حتی نتوانستند برتری خود را برای چند دقیقه حفظ کنند.

از هواداران پرسپولیس عذرخواهی می‌کنم

سرمربی تیم پرسپولیس بعد از شکست این تیم مقابل اولسان با بیان اینکه به‌خاطر عدم تمرکز در لحظات حساس، بازی را واگذار کردیم مشکلات پیش‌روی پرسپولیس بعد از صعود این تیم به فینال را یکی از علل اصلی باخت پرسپولیس عنوان کرد و ضمن عذرخواهی از هواداران این تیم گفت: «واقعاً از این مسائل ناراحت هستیم. بازیکنانم تمام تلاش خود را کردند و با تمام کاستی‌ها، کمبود‌ها و مشکلاتی که بعد از صعود به فینال برای ما پیش آمد، در مجموع عملکرد خوبی داشتند. از نظر من، بچه‌ها قهرمان واقعی هستند. آن‌ها با تمام وجود و با شرف بازی کردند و تا آخرین ثانیه‌ها جنگیدند، اما اتفاق‌های بازی علیه ما بود.»

گل‌محمدی در ادامه افزود: «ما وقتی نتیجه را واگذار کردیم که در برخی صحنه‌های تأثیرگذار گل خوردیم.   بازیکنان ما در آن صحنه‌ها تمرکز خوبی نداشتند. از قبل فکر می‌کردیم، اما مواردی اتفاق افتاد که گل‌های خیلی راحتی به حریف تقدیم کردیم. متأسفانه این اتفاق‌ها افتاد و نتوانستیم با بردن بازی قهرمان شویم.»

باید خودمان را تقویت کنیم

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: «باید از تمام هواداران عذرخواهی کنم. ما باید خود را تقویت قوی و برای دوره‌های بعد بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم به قهرمانی لیگ قهرمانان برسیم. به‌تیم اولسان هم قهرمانی‌اش را تبریک می‌گویم، زیرا تیم شایسته‌ای بود. از تمام افرادی که برای انجام این رقابت‌ها تلاش کردند و همچنین اعضای محترم AFC و فدراسیون قطر تشکر‌می‌کنم.»

گل‌محمدی درباره اینکه با توجه به قهرمانی‌های پیاپی پرسپولیس در لیگ برتر هواداران این تیم اکنون تنها قهرمانی آسیا را می‌خواهند و حالا او چه نگاهی به آینده دارد، عنوان کرد: «باید خود را تقویت کنیم تا در دوره‌های بعدی بتوانیم قهرمانی را به دست آوریم. باید امکانات و سازماندهی بهتری داشته باشیم تا بتوانیم خود را قوی‌تر کنیم. متأسفانه باشگاه‌های ایران از لحاظ امکاناتی و ساختاری واقعاً ضعیف هستند و تیم‌های دیگر آسیا شرایط بهتری دارند. به همین دلیل باید بیشتر کار کنیم. برای کسب قهرمانی باید زیرساخت‌های خوبی داشته باشیم و از امکانات بهتری برخوردار شویم. باید روی تیم‌های پایه کار کنیم و بپذیریم از این لحاظ قابل مقایسه با دیگر تیم‌های آسیایی نیستیم.»

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پایان تصریح کرد: «تیم ما لیگ برتر را پیش‌رو دارد و با وجود اینکه سه، چهار بازی عقب افتاده داریم، اما آنجا هم کارمان راحت نیست. پرسپولیس تیمی است که فقط باید ببرد و برای پیروزی مبارزه کند. در لیگ ایران و آسیا کار راحتی نداریم، اما برای موفقیت و قهرمان شدن انگیزه‌های زیادی داریم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار