کد خبر: 1031855
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
هر چند شیوع بیماری کرونا زحمات قشر زحمتکش پرستار را برای همه آشکارتر کرد، اما در حوزه درمان، همواره بیماران و نزدیکانشان قدر‌دان پرستاران پرزحمت هستند، پرستاران و کادر کمک درمان در تلاش هستند تا آلام بیماران و اطرافیان آنان کاهش بیابد.
بیژن سورانی
سرویس جامعه جوان آنلاین: پرستاران در کنار پزشکان با مراقبت از بیماران در حفظ سلامت جسمی و حتی روحی آنان به وظایف خود عمل می‌کنند. این افراد نشاط و شادابی و حتی سلامت خود را فدا می‌کنند تا لبخند رضایت را بر لب بیماران بنشانند. پرستاران همواره در کنار بیماران هستند و در تمامی ساعات شبانه‌روز همچون مادران و پدران از بذل محبت دریغ نمی‌کنند. تأثیر‌گذاری حضور آنان در شرایط بحرانی و حساس نقش آفرین‌تر است. رسالت پرستاری، ارائه مراقبت حرفه‌ای است که سلامت افراد جامعه و بهبودی بیماران را تضمین می‌کند.

تغییرات متعدد در نظام بهداشت و درمان و استاندارد‌های حرفه‌ای مستلزم آن است تا پرستاران به عنوان افراد حرفه‌ای وارد عرصه خدمات بالینی شده و عوامل مؤثر بر ایفای نقش‌های حرفه‌ای آنان شناخته شود. در شرایط کنونی باز هم پرستاران در خط مقدم سلامت حضور یافته و اولین درخواست آنان رعایت مسائل بهداشتی و سلامت در جامعه است. متأسفانه تعداد کادر پرستار در کشور ما با تعداد بیماران همخوانی ندارد و این قشر فداکار بعضاً بیشتر از موظفی خود در مراکز درمانی در کنار بیماران می‌مانند تا از آلام بیماران بکاهند و بر سلامت جامعه بیفزایند. در کشور ما تشکل‌ها و نظام پرستاری با موانع بسیاری روبه‌رو هستند؛ چراکه تاکنون نتوانسته است نیاز‌ها و جایگاه پرستاران ارتقا دهند.

پرستاران، مدیران پرستاری و مسئولان نظام بهداشت و درمان باید با نقش‌های حرفه‌ای پرستار کاملاً آشنا باشند و با شناخت دقیق عوامل تأثیرگذار بر ایفای نقش‌های حرفه‌ای پرستار و با استفاده از یک برنامه‌ریزی دقیق، مسیر را برای دستیابی به هدف اعتلای سلامت جامعه هموار کنند؛ چراکه سرمایه با ارزش‌تر از جان و سلامتی تک‌تک افراد جامعه نیست پس باید مسیر را همواره کرد.

امنیت شغلی پرستاران و توجه به سختی کار و حرفه‌ای این قشر می‌طلبد تا قوانین مورد ارزیابی و بازنگری دقیقی قرار گیرد. تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان مسئولیت خود را در برابر این قشر فراموش نکنند. تخصصی‌شدن حرفه پرستاری می‌تواند از هزینه‌های درمان و درد بیماران بکاهد و باید توجه داشت تا زمانی که انسان‌ها هستند، پرستاران هم در کنار آنان حضور دارند تا از بار بیماری‌ها بکاهند. البته نباید فراموش کرد که توجه به مجموع عوامل انگیزشی محیط کار بخشی از زحمات پرستاران را جبران خواهد کرد و این وعده هم هر چه زودتر باید اجرایی شود.

پرستاران هستند که با مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی هوای بیماران را دارند. بیایید قدردان تلاش مراقبان سلامت باشیم و با کاستن از دورهمی ها، رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و زدن ماسک از خود و دیگران مراقبت کنیم تا از دغدغه پرستاران برای بدرقه بیماران کاسته شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار