کد خبر: 1031834
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به فعالیت و آماده باش ۵ سایت مرکزی پشتیبان و ۱۶۲سایت برف روبی در نقاط مختلف شهر تهران گفت: لایروبی مستمر کانال‌هاو مسیل‌ها مهم‌ترین عامل جلوگیری از وقوع سیل در پایتخت است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مجتبی یزدانی درباره مجموعه اقدامات شهرداری جهت پاکسازی مسیل‌ها و کانال‌ها گفت: برنامه‌های این معاونت در خصوص بارش باران از ابتدای فروردین ۹۹ آغاز شد که طی آن تمامی مسیل‌ها و کانال‌ها با همکاری مناطق ۲۲ گانه، سازمان‌ها و شرکت‌های حوزه خدمات شهری به شکل مستمری رصد و لایروبی شد که مهم‌ترین عامل جهت جلوگیری از وقوع سیل در پایتخت همین مجموعه اقدامات بوده است که به خوبی هم در رسانه ملی منعکس شد.

یزدانی در ادامه گفت: جلسات مستمری با کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، چندین جلسه در دفتر شهردار محترم تهران و مدیرکل دفتر شهردار و معاونین عمرانی، امور مناطق، ترافیک، مالی، برنامه ریزی و اجتماعی تشکیل و تمامی موارد و موضوعات مرتبط با بارندگی‌ها در این جلسات رصد و هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شد.

وی در ادامه با بیان این که تمامی کانال‌ها و مسیل‌ها توسط اکیپ‌های خدمات شهری به شکل مستمری رصد و پایش می‌شوند، اضافه کرد: حوزه خدمات شهری و سازمان بازرسی تمامی این موضوعات را ارزیابی و کنترل می‌کنند که تمامی مجموعه اقدامات به شکل مطلوب و ویژه‌ای اجرایی شود.

پاکسازی و لایروبی۵۳۰کیلومتر از کانال‌ها و مسیل‌های پایتخت در چندین مرحله

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که نزدیک به ۵۳۰کیلومتر از کانال‌ها و مسیل‌ها در چندین مرحله پاکسازی و لایروبی شدند، گفت: این کانال‌ها به صورت دائمی رصد و توسط پیمانکاران مربوطه در تمامی مناطق ۲۲ گانه به شکل مستمر نظارت، کنترل و پاکسازی می‌شوند.

یزدانی تصریح کرد: در همین راستا ۱۰هزار کیلومتر انهار مویرگی شهر تهران نیز به صورت کامل نظارت می‌شود و این انهار هر ۲۴ ساعت یک بار پاکسازی می‌شوند و پیمانکاران خدمات شهری موظف هستند که نهر‌های سطح شهر را لایروبی و پاکسازی کنند.

وی در ادامه افزود: همچنین شناسایی نقاطی که امکان آبگرفتگی دارند توسط اطلاعات به ثبت رسیده در سامانه ۱۳۷ که پل ارتباطی ما با شهروندان عزیز می‌باشد، اطلاعات سازمان آتش نشانی، مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران و... طی یک برنامه ریزی مطلوب و منسجم با همکاری معاونت امور مناطق، مناطق ۲۲ گانه، سازمان‌ها و شرکت‌های خدمات شهری دریافت و در کمترین زمان ممکن برطرف شد.

به گفته یزدانی موارد و موضوعاتی هم توسط پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص بارندگی‌ها به شهرداری اطلاع داده شد که این مشکلات نیز برطرف شد.

وی در ادامه با بیان این که ۲۴۸ دستگاه موتور پمپ آبکش بسیار قوی توسط سازمان آتش نشانی در اختیار نواحی ۱۲۴گانه قرار گرفته است، اظهار کرد:هر ناحیه دو دستگاه پمپ آبکش در اختیار دارد و آموزش‌های لازم توسط نواحی به آن‌ها داده شده است که در بحث بارندگی‌ها استفاده شود.

شناسایی و رفع مشکلات لوله گذاری کانال‌ها و مسیل‌ها

معاون شهردار تهران در ادامه عنوان کرد:یکی از مشکلات عمده‌ای که در خصوص کانال‌ها و مسیل‌ها با آن مواجه بودیم اشکال در برخی از لوله گذاری‌ها بود که با شناسایی این نقاط و ترمیم لوله گذاری‌ها در کانال‌ها و مسیل‌ها و همچنین نقاطی که نیازمند لوله گذاری بودند، توسط شرکت خاکریز آب، معاونت فنی وعمران شهرداری تهران، مناطق ۲۲ گانه و معاونت خدمات شهری اشکالات عمده این بخش شناسایی و رفع شد.

وی به بازدید جمعی از سر بازرسان امور وزارت کشور و شهرداری‌ها از برخی کانال‌ها و مسیل‌های پایتخت اشاره کرد و گفت:در همین راستا جمعی از سر بازرسان امور وزارت کشور و شهرداری‌ها از روند لایروبی کانال‌ها و مسیل‌ها در مناطق مختلف در سطح پایتخت بازدید و از نزدیک در جریان امور اجرایی قرار گرفتند.

فعالیت و آماده باش ۵ سایت پشتیبان و ۱۶۲سایت برف روبی در نقاط مختلف شهر تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود به مجموعه اقدامات این معاونت در خصوص بارش برف اشاره کرد و گفت: طی ابلاغیه شهردار محترم تهران در خصوص اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم جهت برف روبی به مناطق، معاونت‌ها جلسات مستمری در دفتر شهردار تهران با همراهی سایر ادارات، استانداری، فرمانداری، ستاد مدیریت بحران استانداری، نیروی انتظامی، راهور، هواشناسی، آب منطقه ای، شرکت آب و فاضلاب و همینطور جلسات ستاد‌های فرعی نیز در مناطق به ریاست شهرداران مناطق تشکیل و هماهنگی‌های لازم انجام شد.

وی به فعالیت و آماده باش ۱۶۲سایت برف روبی در نقاط مختلف سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: ۱۶۲سایت برف روبی به صورت اصلی و فرعی در شهر تهران واقع شده اند که تمامی آن‌ها دارای امکانات، تجهیزات، ادوات و نیروی انسانی آموزش دیده اند.

معاون شهردار تهران اظهار کرد: همچنین۲۹۰دستگاه ماشین آلات مکانیزه به مناطق ۲۲ گانه تخصیص یافته است و از اوایل آبان ماه امسال این امکانات در اختیار مناطق قرار گرفته است به طوری که هر کدام از این مناطق بنابر سناریوی تنظیم شده در نواحی و سایت‌های برف روبی مستقر هستند.

وی اضافه کرد:همچنین ۵ سایت مرکزی نیز در مناطق تحت عنوان سایت پشتیبان توسط سازمان مدیریت پسماند جهت همراهی و پشتیبانی از مناطق مستقر هستند.

استقرار نیرو‌ها و تجهیزات طبق سناریوی از پیش تعیین شده

یزدانی با بیان این که طبق سناریوی از پیش تعیین شده نیرو‌های خدمات شهری، ماشین آلات تخصصی، و غیرتخصصی برف روبی (جهت معابر فرعی) توسط معاونت خدمات شهری تامین و بنا بر وسعت، تعداد بزرگراه‌ها و شیب مناطق آنالیز و در اختیار مناطق قرار گرفت، اذعان کرد: پراکندگی ماشین آلات در نقاط مختلف شهر به گونه‌ای است که خود را به مناطق حساس برسانند و به شهر و شهروندان خدمات رسانی کنند.

وی به برگزاری مانور‌های برف روبی در مناطق ۲۲ گانه اشاره کرد و گفت: با تدابیر و تمهیدات صورت گرفته امسال اکثر مناطق ۲۲ گانه امکانات، تجهیزات و آمادگی نیرو‌های خود را با برگزاری مانور برف روبی اجرا کردند.

به گفته یزدانی در سطح شهر تهران نزدیک به ۳۰هزار نفر نیروی کارگری در بخش خدمات شهری و فضای سبز در روز‌های عادی اقدامات مرتبط با رفت و روب سطح شهر، بوستان‌ها و فضای سبز را انجام می‌دهند که در هنگام بارش‌ها از این نیرو‌ها در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: آموزش کارگران بخصوص در هنگام بارش‌ها در اولویت کاری ما بوده است و این کار در مناطق و نواحی به خوبی انجام شده است.

یزدانی در پایان بر مشارکت حداکثری شهروندان تهرانی در هنگام بارش‌ها تاکید کرد و گفت: از شهروندان عزیز درخواست می‌کنیم که از ریختن زباله‌های خود در معابر و انهار که منجر به آبگرفتگی در سطح شهر می‌شود، خودداری کنند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار